fredag, oktober 06, 2006

Idol 2006

Välkommen till Idol-bloggen

Så är det då dags för den andra veckofinalen av Idol 2006 och naturligtvis kommer jag att skriva vad jag tycker om kvällens framträdanden.

Snäckan FALSK start!!! Var han inte beredd eller? Nej, nu hör jag ju hur falskt det låter fortfarande. Huvva. Känns osäker på något vis i all sin säkerhet på scenen. Vad snackar juryn om? Ser han säker ut på scenen? Nej, det tycker inte jag.

Felicia Lät väldigt anstränd på rösten, som om hon var tvungen att anstränga sig väldigt mycket i sången. Hon skulle kanske ha höjt tonart lite.

Danny Jag kan inte låta bli att tänka på Ola som var med i fjol när jag ser Danny. Vore kanske läge att byta frisyr? Kändes säkert och som att han menade det han sjöng. Bäst så här långt, vilket inte säger så mycket egentliggen...

Jessica Snacka om oväntat låtval! Roligt! Och hon gjorde det rätt bra, lite för fint för att vara en EG låt dock.

Natalie Låter också falskt, tråkigt. Känns även som att hon försöker gömma sig bakom micken. Det här var en besvikelse för mig, trodde hon skulle vara bättre än så här. Kan nog hänga löst i kväll.

Linda Ser ut lite som Rory i Gilmore girls, fast räddare. Har en fin röst men sjunger lite väl intetsägande för min smak.

Erik Vad konstigt det låter med en Hellström-låt som inte låter fals... Men inte var det bra för det ändå. Erik kommer nog också att hänga löst i kväll.

Cissi Gör hon inte en Horatio? Och så ser hon alltid arg ut, passade inte med dagens text. Ska hon inte bli bättre än så här Cissi? Det känns inte som om det har hänt något sedan uttagningarna. Håller helt och hållet med Clabbe.

Johan Hur många av kvällens deltagare har hängt vid ett stativ i kväll? Svar: För många. Ännu en falsksång. Att det ska vara så svårt för deltagarna att sjunga på svenska.

Markus Snyggt och enkelt, en av de bättre i kväll. Dock ett minus för stativet...

I kväll tror jag att Natalie, Cissi och Johan hänger löst.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

I dag håller jag med dig.
Jag blev riktigt glad att juryn såg Snäckans inövade manér - vilka jag inte gillar alls. Synd på en snygg kille.

miyala sa...

Màste säga att den enda som verkar kunna bli nàgot riktigt bra av är Markus... he rules!

Vonkis sa...

Bloggblad
Visst är det synd att Snäckan alltid ska göra samma saker. Vifta med händerna och stirra med ögonen...

Miyala
Nja, nog finns det fler än Markus som har potential, Felicia och Danny bland andra.