torsdag, oktober 05, 2006

Ska det vara en låt?

Välkommen till musikbloggen

Hörde nyss Peter Jöbacks låt om sitt liv. Han sjunger om när han föddes, att han har varit med i melodifestivalen, Kristina från Duvemåla och om mycket annat han gjort så här långt.

Varför göra man en låt som handlar om vad man har gjort?

Hur skulle texten till din låt vara?

Min skulle nog vara rätt, växlande.

Tänk alla hyss jag gjorde när jag var liten, skoltiden, handboll, körer, arbeten, partipolitik. Ja käre värld.

4 kommentarer:

PGW sa...

Kunde bli en helt ny genre! Men det blir nog lite skillingtrycksvarning på det, 73 verser och nån liten catchy rad på slutet, i Apladalen i Värnamo ungefär, eller Råslätt i Jönköping eller var man nu kommer ifrån. Det vill till att man kommer någonstans ifrån som går att rimma på bara.

Andelieb sa...

Jag tror min sång skulle bli ganska tråkig. Jag har inte gjort speciellt mycket som jag tror skulle vara så intressant för andra att de skulle lyssna på det i musikform om och om igen...
Jag gör mig inte i musikform helt enkelt. Jag bör upplevas live ;)

Vonkis sa...

PGW
Eller så få man hitta på vart man kommer ifrån så att det rimmar med något bra och roligt.

Andelieb
Sannerligen, det säger jag eder. Du är bäst live!

Bloggblad sa...

Man ska nog vara ganska känd först. Helst med ett spektakulärt förflutet. Ingen skulle vilja höra om fru medelsvensson x 730 000 eller hur många vi kan vara.