onsdag, februari 09, 2022

Ett foto i timmen onsdag 9 februari 2022

Välkommen till FotoBloggen

Då var vi mitt inne i os och vi kör årets tredje Ett foto i timmen.

Kl. 05. Vaknar och tittar genast vad som har hänt i Peking när jag sov. Den här dagen börjar bra med ett brons till Henrik Harlaut och Sara Hector på tredje plats efter första åket.

Kl. 06. Kollegan A poserar bland några av de eländiga elsparkcyklarna som står utspridda runt resecentrum.

Kl. 07. Vi i fyran håller koll på hur det går med medaljsamlandet i OS för Sverige, Norge och Danmark så jag klipper till några medaljer som ska upp.

Kl. 08. På väg från ett klassrum till ett annat spanar jag ut över den ödsliga skolgården.

Kl. 09. Dags för prov i matematik. Eleverna ska visa vad de kan om negativa tal, diagram och ekvationer.

Kl. 10. Gud ske pris! Vi har ä.n.t.e.l.i.g.e.n. fått ett nytt skåp (med dörrar som går att stänga ordentligt och låsa!) till klassrummet.

Kl. 11. Resursar och hjälper en elev att skriva ett tal om återvinning.

Kl. 12. Lunchar med mina härliga kollegor. Den uppmärksamme ser att det blev en fredagsfri dryck idag, trots att det är onsdag.

Kl. 13. Vi fick även den efterlängtade bokhyllan till vårt grupprum idag, så nu är min bag från Gekås tömd på böcker. Det var sannerligen på tiden.

Kl. 14. Registrerar dagens frånvaro.

Kl. 15. På dagens lagmöte blev det paj och vaniljsås. Sånt uppskattas.

Kl. 16. Sitter på en full buss, lyssnar på USApodden och spanar in Twitter. Förra gången jag åkte en full buss hem från jobbet vaknade jag med halsont dagen efter och blev hemma i en och en halv vecka.

Kl. 17. Kikar till paprikafröna jag sått och förundras över hur det kan bli så här mycket mögel i krukorna från ena dagen till den andra.

Kl. 18. Värmer några jordgubbar jag hade i frysen.

Kl. 19. Kvällsmumsar keso med uppvärma jordgubbar, som dock fått svalna.

Kl. 20. Avslutar dagen med att lyssnar på vad Schlagerprofilerna fått för första intryck av bidragen i lördagens Melodifestival, och spelar lite Bamse. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

9 kommentarer:

Karoleen sa...

OS-feber! =) Det är roligt hur hela Sverige bara älskar OS och så, trots att man kanske inte är så intresserad annars =) Ha en fin dag!

Annika sa...

Kikar in på din EFIT, OS är något jag inte följer :-)

Anni sa...

Visst är det häftigt med alla medaljer! Men mindre häftigt med alla favoriter som inte riktigt får till det. I morgon bitti måste jag ställa väckarklockan ... eller slå på teven i sovrummet ;-)

Vonkis sa...

Karoleen
Visst är det härligt :-)

Annika
Har jag bara möjlighet lyssnar jag på allt jag kommer över när det gäller OS :-)

Anni
Ja hjälp, vad har hänt med skidskyttarna (och längdåkarna minus sprintarna)?
Tack och lov har jag planering när det är längdåkning i morgon, jag kommer hålla alla tummar jag har för bättre skidor och dagsform för di svenske.

Anonym sa...

Till och med jag kollar på OS. De som känner mig blir nog förvånad, vem hade kunna trott det. Om Wi-Fi, kommer tillbaka kommer vi följa skiddamerna, gäller bara att man kommer sig upp innan 8. (Vet att du kliver upp vid 5). Hoppas att de har rätt material och underlag i morrn .
/Marianne

Bloggblad sa...

Jag har lyckats klara mig helt från sport hela vintern. Alltså, tv-sänd sådan. Inte en enda minut av mitt (händelselösa)liv har jag offrat på OS-altaret.
Däremot hänger jag på gymmet en gång i veckan och travar med stavar 5-6 gånger i veckan. Roligare att sporta själv, än att titta på när andra gör det.

Anni sa...

Aha, det var jordgubbar jag skulle haft till min keso ...

Annika sa...

Hej!! Jag körde också EFIT, fast dagen efter den officiella. SÅ kul.
Det var så länge sen sist och det var riktigt roligt att göra ett sånt inlägg igen.
SÅ himla kul att spana in din dag.
Tycker också det är kul med OS, men vi ligger ganska galet till i tiden, 13 h efter Beijing. Jag får också kolla vad som hänt då jag vaknar om morgnarna.
Ha en riktigt trevlig helg!!

Vonkis sa...

Marianne
Lite förvånande är det allt, men bara lite :-)

Bloggblad
Oj, det var nästan bra gjort. För min del har det blivit att följa os på radion eftersom SVT inte har några sändningsrättigheter.

Anni
Jordgubbar till keso är super :-)

Annika
Kul att du var med, då ska jag genast kika in din dag.