lördag, februari 12, 2022

Melodifestivalen 2022, deltävling 2

Välkommen till MelloBloggen

Det är dags för den andra deltävlingen. Manskapet är kvar i Stockholm och Avicii Arena (Globen), förhoppningsvis fungerar app-röstningen ikväll så vi får lite rolig poängpresentation sista kvarten istället för kaos men man vet ju aldrig.

Eva Rydberg! Vilken stjärna hon är.

1. LiamooBluffin
Låten är helt ok men framträdandet hade vunnit på att ha med några dansare med Liamoo på scenen. Det här med en kille som står på en plats, skakar på benen och viftar på armarna räcker inte.

2. Niello & Lisa AjaxTror du att jag bryr mig
Lisa kan verkligen sjunga men Niello. 
Men scendekoren är rätt söt. lite influread av Moldaviens bidrag från 2018 My lucky day är den nog. Önskar att det fanns i alla fall lite kemi mellan Niello och Lisa.

3. Samira MannersI want to be loved
Det här gillar jag och publiken i arenan är helt klart med på noterna. Älskar hennes engelska uttal. Sången är skör men säker och självklar på samma gång.

4. Alvaro EstrellaSuave
Alvaro är med för tredje året i rad.
Ja men nu så, äntligen lite heta dansare. Tror baske mig att Edin var med.
Låten då? Jo men det svänger helt klart, jag sitter och gungar med i soffan. Kvällens bidrag är så här långt starkare än förra veckans tycker jag.

Jo det kan bli för många göteborgsvitsar. Speciellt om det är Per Andersson som ska framföra dem.

5. Browsing CollectionFace in the crowd
Det här var faktiskt bättre än jag trodde. Ska jag vara ärlig hade jag nog förväntat mig en massa skrik och inte så mycket sång. Skulle nog kunna gå till semifinalen. Ett jäkla röj helt enkelt.

6. John Lundvik - Änglavakt
Förlåt, men blev inte det här väldigt frikyrkligt? 
Nej. Om John går vidare är det bara för att det är han som sjunger låten för den här var för bedrövlig. 

7. Tone  SekeliusMy way
Snyggt med stråkar på scenen men det hade varit roligt om Tone hade tagit i alla fall några danssteg när det är en sådan fart i låten.

Jag hoppas verkligen att Samira går till finalen ikväll och tror att hon får sällskap av Alvaro. Liamoo och Browsing Collection till semifinalen.

Ska den internationella mixen av Rena rama ding dong bli årets Tingeling? Nickedocka med oss, ha ha ha.

Nina och Kim bara måste ju vara med i finalen och sjunga Lyssna till ditt hjärta. Allt annat vore tjänstefel.

Jägarns vad lång Oscar Zia är. Eller är Eva Rydberg väldigt kort?

78 år. Jag säger då det.

3-9 Alvaro
10-15 John, mä
16-29 John, men ge er!
45-59 John, det här är inte roligt längre.
30-44 John. 
60-74 John.
75+ John
Samira näst sist efter hjärtrösterna, ingen annat än en skandal. Och Johns pekoral först. Nej vet ni vad.
 
Direkt till finalen
Liamoo, ja ja. Den var ju inte dålig men tråkig.
John

Till semifinalen
Alvaro
Tone

Jag gillar verkligen inte kvällens resultat. Skämmes.

25 kommentarer:

Kjell Sigbjørn sa...

God kväll i stugan. Då är det klart för 7 nya artister att framföra sina bidrag.
Så får vi se hur det går i kväll, och så får vi se om dom har fått ordning på melloappen?

Bloggblad sa...

Jag tittar förstås - fast inte så där jätteengagerat. Förra lördagen tyckte jag så himla synd om programledaren som fick bli måltavla för all irritation över att appen inte funkade. Vilket inte störde mig eftersom jag inte använder den.

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
För Oscar Zias mentala hälsas skull hoppas jag verkligen att appen fungerar ikväll.

Bloggblad
De flesta sätten att titta på Melodifestivalen fungerar :-)

Anonym sa...

Godkväll på er!
Snygg inledning i vart fall.
Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Det var det.

Anonym sa...

Samiras låt är min favorit så här långt.
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Jag gillade den med.

Kjell Sigbjørn sa...

Ojdå, det var verkligen fart på dom där tjejerna i tjejbandet!

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Verkligen! Jag blev positivt överraskad.

Kjell Sigbjørn sa...

Ja så var gissa på vem som går vidare:

Direkt till Finalen:

1 Liamoo "Bluffin'" TBD
6 John Lundvik "Änglavakt"

Til Andra chansen:

4 Alvaro Estrella "Suave”
7 Tone Sekelius "My Way"

Inte vidare:

2 Niello & Lisa Ajax "Tror du att jag bryr mig"
3 Samira Manners "I Want to Be Loved"
5 Browsing Collection "Face in the Crowd"

Vonkis sa...

Jag hoppas verkligen att Samira går till finalen ikväll och tror att hon får sällskap av Alvaro. Liamoo och Browsing Collection till semifinalen.

Bloggblad sa...

Samira och John Lundvik!

Bra sjunget och framfört utan "sexiga" grepp i skrevet. turkosrosa pop - luktar det inte ganska mycket 80-tal?

Skönt för stackars Oscar att det funkar ikväll. Jag gillar Farah... eller hur hon heter. Toppenbra programledare. Även Oscar - och Eva Rydberg!

Anonym sa...

Jag och dotra tycker Samir och Tone var bäst.
Gubben gillar rockgruppen.
Blir kul att kolla resultatet.
Marianne

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn och Bloggblad
Inte John. Visst kan han sjunga men texten, texten!

Vonkis sa...

Bloggblad
Oscar och Farah fungerar riktigt bra och Eva Rydberg kan man alltid lite på.

Marianne
Oj, gillade pappa dem. Där ser man.

Vonkis sa...

Hur röstar folk?

Kjell Sigbjørn sa...

Det blev full pott, min gissning gick in!

lillasyster sa...

Får vara glad att det inte är finalen.

Lena sa...

Liamo var OK., men John Lundviks låt....

Vonkis sa...

Skandal.

En ren skandal.

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Jag var helt fel ute.

lillahyster
Sannerligen!

Lena
Johns låt var vedervärdig. Värre än Shirleys förra veckan.

Kjell Sigbjørn sa...

Vonkis:
Det är folket som har röstat, alla åldersgrupper hade John undantaget dom små barnen!

Kjell Sigbjørn sa...

Vi får hoppas på bättring nästa lördag, vi hörs då 😊

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Det får vi och det gör vi :-)

mossfolk sa...

Vi tyckte att Alvaro och Liamoo skulle ha gått direkt till final. John Lundvik till andra chansen. Inte för att den var bra, men för att ingen av de andra var bättre. Samira kändes för skör -jag funderade mer på om hon skulle ta sig igenom sången utan att bryta ihop än på vad hon sjöng.
Bäst var Eva Rydberg!