onsdag, februari 02, 2022

På jakt, uppdaterad

Välkommen till SökarBloggen

Jag skulle ju börja se Matador nu när jag var färdig med krig och hågkomst men jag kan inte hitta dvd-boxen! Förstår ni vilken katastrof det är? Hela lägenheten har sökts igenom så nu får jag lägga mitt hopp på att den hamnat uppe på vinden. 

Något jag däremot hittade i min jakt efter Matador-boxen var en hel hoper filmer med anknytning till Andravärldskriget och så några pärlor från Studio Ghibli. Nu har filmerna hamnat i TV-bänken (hörde jag ett retro?) och vad det lider ska jag ta och se dem allihop. 
------
GUD SKE PRIS! Matador är återfunnen! Den var på den kalla vinden i en påse med andra dvd:er som jag undrar varför jag köp och sedan dessutom sparat. Eller vad säger du om ett avsnitt av Morden i Midsomer, Piratesof the Caribbean och The Bourne identity?

10 kommentarer:

Elisabeth sa...

Du kan se Matador på den danska motsvarigheten till Öppet arkiv! (https://www.dr.dk/bonanza/serie/154/matador) Utan text visserligen, men det är ganska lätt att hänga med i danskan, tycker jag i alla fall.

Vonkis sa...

Elisabeth
Tack och lov hittade jag dvd-boxen på vinden. Extra tur med tanke på att jag inte förstår nästan något av talad danska :-)

Anonym sa...

Undrar om vi har kvar ”Mot alla vindar” som vi tyckte var så bra. Om brittiska straffångar som skeppades till Australien.
//Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Jag gissar att den är i en höga lådhurts.

Anonym sa...

Vonkis!
Den var i bokhyllan i sovrummet som vi har alla DVDn och CD-skivor, förutom böcker 😂
Marianne

lillasyster sa...

Det skulle kunna vara Orlando Bloom som är gemensamma nämnaren för midsomer avsnittet och pirates of the caribean 🤣

Anni sa...

<3 Studio Ghibli <3
<3 Pirates of the Caribbean <3

Vonkis sa...

Marianne
Ha ha, ja du ser :-)

lillasyster
Det kan absolut vara varför jag köpte Morden i Midsomer, men att jag tog med den i flytten hit? Det övergår mitt förstånd.

Anni
:-)

Lena sa...

Men vem ser DVD???Finns ju serier att streema :-)

Vonkis sa...

Lena
Varken Krigets vindar, Krig och hågkomst eller Matador finns att strömma. Jo, Matador finns men utan svensk text.