söndag, november 20, 2005

Rockbjörnen

Nu är det återigenden tiden på året när nomineringarna till Rockbjörnen ska in. Det är alltid lika spännande att se vilka det är jag kommer ihåg och vilka det är jag har glömt bort. Jag erkänner att jag friskade upp minnet på aftonbladets sida. Nåväl. De här nomineringarna har jag skickat in.

Årets svenska kvinnliga artist: Robyn
Årets svenska manliga artist: Timbuktu
Årets svenska grupp: Bodies Witout Organs (det blev väl ingen förvånad över?)
Årets svenska låt: BwO "Open door" (BwO har många bra låtar, jag hade svårt att välja)
Årets svenska skiva: BwO "Prototype"
Årets svenska nykomling: Amy Diamond (Har hört henne live, vilken tjej!)

Årets utländska artist: Robbie Williams
årets utländska grupp: The Chemical Brothers
Årets utländska låt: The Chemical Brothers "Galvanize"
Årets utländska skiva: Robbie Williams ”Intensive care”

Jag konstaterade även att:
Man kan nominera Son of a Plumber. Deras skiva släpps inte förän 23/11.

Man kan nominera Håkan Hellströms ”Nåt gammalt, nåt nytt, nåt lånat, nåt blått” som släpps först 28/12.

Man kan The Darkness ”One way ticket to hell... and back” som släpps först 30/11.

The Darkness står under kategorin Metal/Punk

Ane Brun står under kategorin Rock.

Mikael Wiehe står under kategorin Rock

Jag saknar en kategori, Årets NEJ! Hade annars varit passande för Il Divo, Hanson, September, Tatu, Faith Evans, Jennifer Lopez, Ricky Martin, Pussycat Dolls med flera med flera.

2 kommentarer:

Göran Koch-Swahne sa...

Jo det blev jag.

Visste inte ens att de var svenska ;=)

Vonkis sa...

De är svenska och helt fantastiskt bra. jag är nog även lite småkär i sångaren Martin Rolinski. Nästan så folk kan tro att jag är en fjortis...