lördag, juli 10, 2010

Melodikrysset vecka 27 2010

Välkommen till KryssBloggen

Tydligen har det varit ett strömavbrott här o Köpmanholmen i natt men det ska väl gå att lösa Melodikrysset nu ändå, eller vad säger ni alla löjliga melodikryssare?

Annars då? Jo, det är lite mulet här men ändå rätt varmt, 20 grader redan. Undra hur det blir i grytan vid Skuleberget ikväll.

Ingen vinst idag heller, sååå förvånande.

Tänk att jag alltid ska känna igen dansbanden. Ja ja, det var i alla fall Sten och Stanley som sjöng Tennessee walz i svensk dansbandstappning med saxofoner och allt.

Tänk att jag kände igen Jag är ute när gumman min är inne med Erns Rolf! Brukar inte känna igen de där gammellåtarna.

Och så blev det en lite sorglig sommarvisa. Jo, jag tycker att Idas sommarvisa är lite sorglig för jag har sjungit den på en barnbegravning för många år sedan. I vilket fall, Idas sommarvisa börjar Du ska inte tro det bli sommar ifall inte nån ätter fart.

Musiken som spelades till vågrätt 13 var signaturmelodin till Rötter, verkligen en jobbig serie att titta på många gånger, men även väldigt bra.

Och sedan spelades Skisser för sommaren med Kent.

Regnet det bara öser ner
och jag blir våt om både skor och strumpor
.

Till vågrätt 11 spelades En sjömans älskar havets brus och en sjöman använder ju en landgång både för att komma av och på fartyget...

Idolvinnaren Erik Grönvall fick avsluta första halvan med Belinda Carlisles Leave a light on.

Mmm, vad härligt med lite ABBA så här på förmiddagen. Och visst var det The winner takes it all.

Och så lite pojkband men utan band, om ni förstår hur jag menar. I alla fall så var det Ronan Keating som sjöng This is your song.

Mmm, Sjösala vals.
Rönnerdahl han skuttar med ett skratt ur sin säng.
Solen skiner på Orrberget. Sunnanvind brusar.
Rönnerdahl han valsar över Sjösala äng.
Hör min vackra visa, kom sjung min refräng!
Tärnan har fått ungar och dyker i min vik,
Ur alla gröna dungar hörs finkarnas musik,
och se, så många blommor som redan slagit ut på ängen!
Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol.


Vad skön musik han spelar idag Eldemannen för Baby I'm a fool med Melody Gardot är verkligen härlig. Tycker jag i alla fall.

Mer vals alltså, den här gången Havsörnsvals och då blir det ju örnar på vågrätt 7.

Ja, det var allt för idag det, tack alla, vi ses nästa lördag så får vi se om vi fick till rätt lösning även denna gång.

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

101 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Första dagen på min semester och ute är det mulet! Men lösa krysset har jag tänkt mig helt klart, så jag kikar väl in senare och ser hur det går för er - kanske kan jag vara till hjälp eller så tar jag hjälp;-))

Vonkis sa...

Anne-Lie
Men så typiskt! Hoppas verkligen att du får bättre väder resten av din semester. Du är varmt välkommen tillbaka under krysset, både för att ge och få hjälp.

Brith sa...

God Morgon igen, något blev fel.
Här i Malmö 25 grader och sol igen.
Hoppas på lite regn o åska i eftermiddag. Nu kör vi

Vonkis sa...

Brith
Lite åska nu hade verkligen inte varit fel.

Bettan sa...

Godmorgon från ett soligt stockholm

Vonkis sa...

Bettan
Goder morgon!

Anonym sa...

Hallå allihop!
En vecka kvar, sen e det dax...semester...!! Man har verkligen räknat ner man känner sig så otroligt trött, behöver semester. Värmen är tropiskt, går inte o sova på nätterna, nä, ge mig en ordentligt åskväder så den försvinner:)

Vonkis sa...

Anonym 9.56
Härligt med semester snart, att jobba i den här värmen... jag lider med dig.

Lotta sa...

Har glömt mitt lösen ord till googlekontot!! Det e Lotta från Malmö som skrev precis

Y sa...

Morning. Snart semester, bara några dagar kvar. Men ingen vinst idag heller!!

Vonkis sa...

Lotta
Så kan det gå och då går det ju inte att få lösenordet mailat till sig heller...

Y
Inte här heller...

Brith sa...

kan det vara Sten & Stanley?

Anonym sa...

sten o stanley

Lotta sa...

Fixat;) ..hoppas jag, nu kör vi

Vonkis sa...

Brith
Jappp.

Lotta
Härligt!

Anonym sa...

inne?

brith sa...

inne
Jag är ute när gumman min .......

Lotta sa...

Du ska INTE tro det blir sommar

Anonym sa...

inte

Anonym sa...

inte

Lotta sa...

vad e detta???

Vonkis sa...

Tror det är rötter.

Anonym sa...

kent

Brith sa...

Kunde inte V 13 hjälp?

Anonym sa...

kent

Gutten sa...

L13 = Rötter?

Anonym sa...

kent

Anonym sa...

Rötter?

Lotta sa...

Skisser från sommaren med KENT

Brith sa...

om det blir rötter men vad hette TV serien??

Unknown sa...

V.13 rötter V.6 Kent

Vonkis sa...

Lodrätt 13 ska vara rötter.

Lotta sa...

regnet det bara öser NER

Anonym sa...

regnet bara faller NER

Lotta sa...

en sjöman älskar havets brus , men vad anvander de på jobbet?????

Brith sa...

det undrar jag också

Anonym sa...

Landgång

Anonym sa...

landgång?

Gutten sa...

Landgång

Anonym sa...

landgång kanske?

Vonkis sa...

ha ha ha, ibland får han till det Eldemannen.

Anonym sa...

landgång?

Anonym sa...

Landgång

Anonym sa...

Kan det vara lanterna på v11

En sjöman älskar havets våg

Brith sa...

Ni är duktiga tack tack

Unknown sa...

Grönvall

Lotta sa...

idolvinnaren Erik Grönvall

Vonkis sa...

Anonym 10:27
Det var något som man använde både i början och slutet så jag tror mer på Landgång.

Anonym sa...

grönwall

Eva sa...

Morning mulet o varmt i Härnösand.Nästan semester - jourar först i helgen.

Anonym sa...

Lena:
ska nog va Grönwall med DUBBEL-W

Eva sa...

Nähe - nu jobba

Anonym sa...

v eller w?

Lotta sa...

nej inget W

Vonkis sa...

anonym 10:30
w
http://www.erikgronwall.se/

Vonkis sa...

Eva
Typiskt...

Lotta sa...

ok...sorry

Bettan sa...

WINNER

Anonym sa...

winner

Lotta sa...

the Winner takes it all, W där kom beviset:)

Anne-Lie sa...

Nu är jag med igen - tack för att ni hjälpte mig med rötterna;-))
ABBA är alltid härligt tänk att texterna sitter där i skallen!

Vonkis sa...

Lotta
Det är klurigt det där med stavning i namn ibland, w-v c-k o.s.v.

Lotta sa...

Ronan Keating

Gutten sa...

ronan keating

Lotta sa...

Jag håller med kan va klurigt

Vonkis sa...

Ronan Keating

brith sa...

Ronald Keating

Anonym sa...

ronan keating

Brith sa...

Ronan skall det förstås vara inte Ronald

Lotta sa...

rönnerdal, men var???

Anonym sa...

orrberget

Anonym sa...

Orrberget
//OB

Anonym sa...

orrberget

Lotta sa...

stämmer det att man uppdaterar denna sida bervid adress fältet? Där stå nämligen att dett körs nu i kompabilitetsvy!!!!

Anne-Lie sa...

Melody Gardot!

Brith sa...

Melody men efternamnet?

Vonkis sa...

Lotta
Ingen aning...

Anne-Lie sa...

Var på hennes konsert i Göteborg - sicken tjej!

Anonym sa...

V1 Melody GARDOT

Anonym sa...

Lotta: Tryck på F5 istället så uppdateras sidan till det ställe där du var innan..

Lotta sa...

Baby I´m a fool med Melody GARDOT

Anonym sa...

gardot

Brith sa...

L 10 måste väl bli INTE??

Lotta sa...

oh, tack ska genast tjecka

Brith sa...

L 10 måste väl bli INTE??

Anonym sa...

örnar

Anonym sa...

örnar?

Vonkis sa...

Brith
L 10 har redan varit :-)

Anonym sa...

Havsörnsvalsen ÖRNAR

Lotta sa...

örnar

Brith sa...

Nu hörde jag inte hela frågan?
djur?

Anonym sa...

Örnar

Anonym sa...

Brith: Ja L10 blir inte..

Anonym sa...

ha en skön helg o vi ses nästa lördag igen/ sthlm

Brith sa...

Är det värmen ? jag vimsar till det idag.
Men nu är allt OK.
Tack för idag. Trevlig Helg.

Lotta sa...

när jag trycker publicera kommentar då kommer det automatiskt från början trycker jag sen f5 så blir det från början i o med det????!!!

Bettan sa...

Tack för idag...lycka till nästa vecka, jobbar nästa helg

Y sa...

Tack för idag. Ses nästa lördag!

Lotta sa...

tack alla en vecka kvar sen smäller det... SEMESTER... måste hålla ut:)

Vonkis sa...

Lotta
När jag har skrivit så kommer jag längst upp, om jag bara uppdaterar med F5 utan att ha skrivit någon kommentar brukar fönstret stå kvar där jag var senast.

Vonkis sa...

Brith
Vi skyller på värmen :-)

Tack för idag allihopa, vi ses nästa lördag.