söndag, juli 25, 2010

So you think you can dance?

Välkommen till DansBlogen

Jag har ett program som jag gör vad jag kan för att inte missa. Det är So you think you can dance? som går på femman tisdagar och onsdagar. Det är ett program som verkligen har öppnat mig för dans som uttryckssätt och som har visat mig hur otroligt många olika dansstilar det finns.

Förutom att varje program bjuder på minst ett fantastiskt dansnummer så gör juryn det värt att titta. Här har vi ett program som går ut på att hitta och förädla talanger men där man inte toksågar de som dyker upp på auditions i de olika städerna, inte ens de som verkligen suger. "Vi ser att du verkligen brinner för dansen men du är inte vad vi söker" har sagts både en och två gånger till dåliga dansare. De gånger juryn brinner till är när någon inte tar till sig av kritiken, som 99 gånger av 100 är väldigt konstruktiv.

Och Mia Michaels är jag nog lite kär i...

Cirque Du Soleil's Viva Elvis
SYTYCD Audition Salt Lake City
Audition - Pascal Nayigiziki
Ave Maria - Mia Michaels Contemporary
Melissa och Ade - Breast Cancer Routine av Tyce DiOrio
Lauren och Pasha Hip Hop

Det finns så otroligt mycket mer bra dans från programmet att länka till men det här för räcka, för nu.

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

1 kommentar:

Anonym sa...

HàLler med! Det är ett himla bra program o de är betydligt trevligare i juryn än idoljuryn är MEN trots det roliga att titta pà!

love it!

/Miyala