fredag, juli 09, 2010

Ministern som ropade varg?

Välkommen till MedieBloggen

Av vilken anledning avgick egentligen Sven-Otto Littorin i onsdags?

Händelserna med hans barn verkar ha legat en bit bak i tiden. Istället verkar det vara något annat som ligger bakom. Stämmer det blir jag väldigt besviken.

Att sitta där på presskonferensen med gråten i halsen när han berättar hur jobbigt det har varit för barnen för att media är så påträngande och att det är därför avgår, för barnen. Och så har det kanske inte alls med barnen att göra?

Nej, jag hoppas på sätt och vis att Littorin avgick för att skydda barnen mot påträngande journalister, för om det är så att han använde sina barn som en sköld mot något annat så är det så väldigt ynkligt av honom.

Och att skylla på media om det inte är dem som är ”boven”. Om ministrar börjar göra det när de avgår kommer ju ingen att tro den som faktiskt blir utsatt för journalister som beter sig olämpligt.

Läs mer
Aftonbladet Aftonbladet DN Expressen Expressen SvD SvD ÖA

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är knappt jag förstår vad du menar. "..legat en bit bak i biten" - 'Och att skylla på media om det inte är dem? som är ”boven”.

Shape up!

Och låt karl'n vara. Han hade, om jag inte minns fel, dagen före suttit i tingsrätten och i hårda förhandlingar om vårdnaden om sina barn! Räcker inte det? Varken du, jag eller vi behöver veta allt.

Och jag utgår från, att det är jobbigt för ALLA barn med föräldrar som finns i mediebruset; ännu värre om de är politiker och barnen får klä skott för det föräldrarna gör.

Jah Hollis sa...

"Får klä skott för det föräldrarna gör"?
Du talar själv i gåtor du anonyme.
Du tycker tydligen det är ok att ljuga och fabulera om man befinner sig på ministernivå.

Vonkis sa...

Anonym 10:34
Det ska stå tiden, inte biten. Har ändrat det nu. Med det menade jag att de händelser som handlade om hans barn, då journalister har ringt upp dem för att få kommentarer o.s.v. inte har hänt nu utan att det var ett tag sedan det skedde. Det var Littorin själv som drog in sina barn den här gången, och som dessutom nämnde dem vid namn. Om han nu avgår för något som Aftonbladet grävt fram, varför måste han då gömma sig bakom gamla händelser? Varför inte bara säga, "Jag är ingen stålman och inte någon Snövit, jag har gjort saker jag inte är stolt över, saker som kan komma att bli en belastning för mig i mitt politiska utövande och en belastning för mitt parti och för regeringen. Jag väljer därför att avgå som arbetsmarknadsminister med omedelbar verkan". Han hade inte behövt dra in barnen alls.

Jah Hollis
Det verkar inte bättre.