fredag, december 24, 2010

EFIT 22 december 2010

Välkommen till FotoBloggen

I onsdags var det en EFIT-dag (ett foto i timmen). Det var även avslutningsdag och resedag för min del. Här kommer lite bilder.

Som vanligt kunde jag inte sova natten mot onsdagen, kan nästan aldrig sova natten innan resedag. Så här kommer lite tips på vad man kan sysselsätta sig med under sömnlösa nätter.

Kl 00. Om man ska ut och resa är det en bra idé att se till att datorns batteri blir laddat.

Kl 01. Sedan ska iPoden laddas med både energi och låtar/radioprogram.

Kl 02. Packa väskan kan man vänta med till natten innan, det är bra kan-inte-sova-sysselsättning.

Kl 03. Och när man ändå håller på med kläder, varför inte rensa ut sånt som blivit för stort?

Kl 04. Kolla vädret. Jodå, lika kallt och jävligt både här och där.

Kl 05. Montera upp nyinköpt källsorteringsställning från IKEA.

Kl. 06. Vattna blommor som tydligen blommat rätt ordentligt.

Kl. 07. På väg till jobbet. Den här ljusfontänen är en av många ljusgrejer som ingår i Stad i ljus.

Kl. 08. På jobbet. Än så länge är klassrummet tomt men klassen är på ingående.

Kl. 09. Klassen står uppställd för en sista genomgång av "Det visste inte kejsarn om".

Kl. 10. Julböcker delas ut för att visas upp hemma.

Kl 11. Tar en runda på fritis. Har inte riktigt förstått grejen med det här fotbollsspelet.

Kl. 12. Hemma igen, en liten julklapp följde också med.

Kl. 13. Solen tittat fram och lyser så häftigt genom en av blommorna.

Kl. 14. Etapp ett på hemresan påbörjad. Den här bussen är varm, bara så att ni vet.

Kl. 15. Fortfarande på första bussen. Vi har kommit till Tystberga.

Kl. 16. Nu skulle vi ha varit på Cityterminalen. Istället står vi i en kö, utanför Stockholm.

Kl. 17. På bussen som transporterar mig under etapp två. Tyvärr har inte chauffören kommit än trots att bussen egentligen skulle ha avgått redan. Observera den ännu frostfria vindrutan.

Kl. 18. Vi har kommit iväg. Försöker värma mig medatt läsa tidningen. Carlgren verkar ha tomtar på loftet...

Kl. 19. Kan någon förklara hur det här går till? Jag är ansluten till bussens trådlösa nätverk men kommer inte ut på en endaste sida. Det här problemet har jag bara på Y-buss.

Kl. 20. Det var rätt kallt i bussen (det som syns på bilden är vindrutan som var rätt full med frost).

Kl. 21. Försöker värma mig med lite mer tidning och läserom dumsnåla TV4.

Kl. 22. Johanna Koljonen är en favorit. Det går inte annat än att gilla någon som säger säker som "turista i den religiösa bubblan".

Kl. 23. Det syns kanske inte så bra men på bilden ska det i alla fall synas en liten radiodosa som sitter vid sätet. Den fungerade inte. Jag fick alltså, än en gång, åka på en buss som inte gjorde något matuppehåll, inte hade någon försäljning ombord, som varken hade ett fungerande nätverk eller radio, som inte visade någon film och som kanske inte var utkyld men det var inte lång ifrån. Får nog ta och fundera på om jag ska fortsätta att åka Y-buss när jag ska ta mig mellan Stockholm och Ö-vik i fortsättningen.

Ja, det där var min dag det. Här hittar ni fler EFIT:are.

God jul!


FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Wikileak Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Micke sa...

Var inte mycket som funkade där!
Men du fick ju till lite bilder iaf.

Annika sa...

kikar in på din EFIT, tuff dag att resa genom praktiskt taget hela Sverige och när service inte funkar blir man lite sur
God Fortsättning