lördag, december 11, 2010

Vinnaren inte intressant?

Välkommen till FunderarBloggen

En tanke som slog mig igår när det var Idolfinal på Nobeldagen.

När det varit final i tävlingar som Idol, Melodifestivalen och Dansbandskampen kommer det allt som oftast kommentarer som ”Fel låt vann” eller Fel vinnare. Är det inte för lite sånt i Nobelsammanhang?

Så länge Astrid Lindgren levde kunde man räkna med rubriker om att hon borde ha fått Nobelpriset i Litteratur och de gånger Fredspriskommittén agerar som de gjorde ifjol då de gav priset till Barack Obama brukas det skrivas att priset skulle gått till någon annan. Men det tillhör undantagen.

Men det så klart. Av skriverierna idag verkar det mest spännande i årets Idol ha varit huruvida Jay och Minnah är ”mer än vänner” eller inte och då behövs inga spekulationer om rätt person vann.

Läs mer
Expressen Expressen Expressen Expressen Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet Aftonbladet DNt SvD SVT

FRA:are – download torrent Piracy HA
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Channal sa...

Rätt person vann men det var en riktig skitlåt!!! Ha en skön lördag! Kram Anna

Vonkis sa...

Anna
Eftersom jag inte sett på Idol i år kan jag inte uttala mig om vare sig vinnaren eller låten men jag antar att den, låten alltså, kommer att spelas en hel del framöver.