lördag, januari 23, 2021

Den trehundrasjunde dagen: Irriterad

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrasju i isolering. Ännu en dag då jag inte tagit mig för att göra något vettigt alls. Jag har messt bara gått omkring och varit irriterad. Irriterad på solen som sken, irriterad på folk i SVTs livechatt som är så jäkla gnälliga (ja, jag ser det absurda i det), irriterad på grannarna som måste ha världens märkligaste och mest komplicerade dammsugningsrutin, irriterade på folk som inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt (Assange kan vara både ett rövhål samtidigt som man inte vill att han ska utlämnas till USA och att hans källor ska skyddas), irriterad på mig själv för att jag inte tar mig för att göra något vettigt alls.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt med såna dagar 😢.
Läste också kommentarerna, blev också förbannad. Många som visste vad som VERKLIGEN hänt. Blir dj....gt less
Jag kunde få bort den negativa energin eftersom jag har gjort stor kok. Funkade fastklistrad.
Önskar och hoppas att morgondagen blir bätttre.
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Funkade fastklistrad?

Dagarna är lite bättre när jag får jobba.

Anonym sa...

Vonkis.
Funkade fastklistrad, skrevs som Funkade FAKTISKT.
/Marianne

Anni sa...

Vissa dagar behövs det väldigt lite för att dagen ska vara förstörd. Jag hoppas få läsa Anna Ardins bok, tycker att soppan runt Assange kunde lösts på ett betydligt smartare sätt. Människor är (oftast) mångfacetterade.

Jo. Jag tog in några kvistar forsythia. Återstår att se om de orkar slå ut eller om jag var för tidig.

Vonkis sa...

Marianne
Ha ha, du får ta och kolla lite bättre innan du publicerar :-)

Anni
Jag ska kolla om boken finns på biblioteket och gör den inte det ska jag lämna den som inköpsförslag.

Jag håller tummarna att det blir blomning på kvistarna :-)