lördag, maj 22, 2010

Melodikrysset vecka 20 2010

Välkommen till KryssBloggen

Så var det lördag igen då och vilken lördag sedan! Nästan så jag funderar på att lägga mig på en filt i Folkparken. Men det får så klart vänta tills jag har löjlat mig färdigt för idag.

Och pingst är det också ja, enda dagen på året då pingstvännerna kommer överens.

Ingen vinst idag heller, så ovanligt. Nu bryter jag ihop och kommer igen.

Bättre och bättre dag för dag var det väl Ernst Rolf som gjorde?

Kände så väl igen låten som spelades till vågrätt 12 men kunde inte riktigt placera den, tur då att jag har mina löjliga medkryssare som kunde berätta att låten heter Säg inte nej, säg kanske kanske kanske.

Ååh, Albert och Herbert! Eller Sten-Åke Cederhök och Tomas von Brömsen som de heter på riktigt. Vilka minnen. Kom hälsa på oss på Haga vore väl en sång att framföra på bröllopet i sommar?

Hur många gånger har signaturmelodin till Tre kronor varit med i Melodikrysset?

Let the sunshine in var (eller är) med i Hair men jag måste säga att jag gillar Army of Lovers version bättre.

Hörde jag rätt?!? Sa Eldemannen "Innan nyheterna"? Vart tog halvslaget vägen?!?

Och till råga på allt spelade han sedan Hotel California i någon Ebba och Didrik inspirerad version.

Leva livet nu ska jag leva livet, de ska få se vem de roat sig med. Men om Lesley Gore (Släkt med Al?) vill gråta på sitt party bjuder jag på det.

Mmmm, Guldet blev till sand från Kristina från Duvemåla, musikalen jag såg två gånger i Stockholm. Har sagt det igen men säger det gärna många gånger till, Tommy Körberg, vilken röst!

Gardera sig med Ja se det snöar. Ja, varför inte? Det snöade faktiskt på en av mina skolavslutningar. Och då är det sommaravslutningen jag pratar om, inte julavslutningen...

SÅ spelar han äntligen en låt från Melodifestivalen Eldemannen. Och så spelar han I did it for love med Jessica Andesson. Upp som en sol, ner som en pannkaka.

Så klart att han ska spela Måns Zelmerlöw när han är i Lund Eldemannen. Och vet ni. Jessica Andersson tävlade i Örnsköldsvik i år. När Måns tävlade med Cara mia gjorde han det också i Örnsköldsvik.

Och så avslutar Eldemannen med Working 9 to 5 i en härlig finsk version. Nio och fem blir de sista svaren i dagens kryss alltså, men det hade ju mina medkryssare redan klurat ut. Läser en bok om Dolly Parton just nu men det har jag ju skrivit om tidigare.

Tack för idag allihop. Jag håller alla tummar jag har att någon av oss ska vinna den här gången. Ja, någon av oss som inte har vunnit tidigare alltså.

Dagens FRA:are – download torrent Piracy Jihad Jane
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

113 kommentarer:

lena sa...

Trevlig Pingst på er alla....här i Värmland är det varmt men ingen sol än...

Vonkis sa...

Lena
Ingen sol i Värmland!

lena sa...

nej ..men tror den kommer snart ser lite blått utåt Vänern ;)

Y sa...

I Stockholm är det sol just nu, men den ska tydligen försvinna framåt eftermiddagen så man får passa på att njuta!

Vonkis sa...

Lena
Jag har pratat lite med solen och sagt till henne att titta in hos er också.

Y
Ut och njut :-)

Anonym sa...

Här blir det oxà fint väder idag men jag stanar nog i liggläge. Steff har tagit pojkarna till sina föräldrar och bir borta i 5 timmar:).... lugn o ro;).

När kommer du hem i sommar?

Ha en härlig dag pà filten!
/Kram Miyala

Y sa...

Ja, men nu måste jag ju först löjla mig med er :-)

Vonkis sa...

Anonyma Miyala
Har inte bestämt det än, hänger lite på vad jag får för besked på tisdag... Passa på och NJUT de timmarna :-)

Y
Sannerligen!

Unknown sa...

Mors
Fint väder i Sörmland idag. =)

lasse08 sa...

ernst rolf?

Vonkis sa...

Ludde
och dag imorgon ;-)

Lasse
Jupp.

Björn sa...

Godmorgon fån Ringarum 18 grader och sol

lena sa...

kanske kanske ?

lena sa...

kanske kanske ?

lasse08 sa...

34:an i himmelen?

Unknown sa...

Säg inte nej, säg kanske KANSKE

Anonym sa...

Säg inte nej, säg kanske kanske kanske!

Vonkis sa...

lena
Finns det en sång som heter så?

lasse08
Nja, stämmer inte hela vägen men det är likt.

Ulla sa...

L8 Ernst
L4 Rolf
V 12 Kanske

Vonkis sa...

Ludde och Anonym
Ja just! Kände ju igen den!

Anonym sa...

säg inte nej. säg kanske kanske kanske

Eva sa...

Godmorgon från Härnösand, hade lite mycket annat förra helgen... men nu är jag förhoppningsvis på banan igen. Solen skiner och grannen går i bikini så jag antar att det är varmt ;-)

Vonkis sa...

Eva
Om grannen går i bikini hoppas jag verkligen att det är varmt :-D

Björn sa...

L1: Cederhök

lena sa...

kan det vara Åke och Cederhök ?

Unknown sa...

Tomas von Brömssen?

Ulla sa...

L1 Cederhök
V 10 Tomas

Anonym sa...

sten-åke cederhök och tomas von brömssen

Unknown sa...

v.10 Tomas

Vonkis sa...

Lena
Cederhök och Tomas (von Brömsen)

Anonym sa...

missade frågan

lasse08 sa...

tomas och cederhök tror jag

Lena sa...

Ja Tomas ...hörde fel trodde det var L 10 men det var ju V 10 Tack!!

Anonym sa...

Tre kronor

lena sa...

Tre .....kärlekar

Anonym sa...

Tre kronor, den ljuva tv-serien :)

lena sa...

Tre ..kronor är det just ja !!

Unknown sa...

Hair

Anonym sa...

hair

Vonkis sa...

Anonym 10:19
Vilken fråga?

lena sa...

Hair...var på den i London för ett antal år sen ...

Ulla sa...

Hair

Anonym sa...

hair?

Björn sa...

L9: Hair

Lotta sa...

Hair

Björn sa...

V9 förlåt

Vonkis sa...

lena
Har börjat se filmen några gånger men orkar aldrig att se hela.

Björn
Ska fundera på saken.

Björn sa...

Snälla snälla!

Unknown sa...

Hotel California

Anonym sa...

california

Björn sa...

v1: california

Lotta sa...

Hotel California

lena sa...

Filmen är nog lite jobbig kanske...jag såg musicalen ....bra musik ;)

Anonym sa...

är jag dum i skallen eller hur kan det vara TRE kronor om det ska vara California ?????? eller står det fel här ?

Vonkis sa...

Björn
Hmmmm

Lena
Jo, musiken är bra i alla fall :-)

Eva sa...

TRE ska srå på L10

Vonkis sa...

Anonym 10:30
TRE kronor spelades till L10 och Hotel CALIFORNIA till V1.

Anonym sa...

nu blir det väll Andersson på L5

Vonkis sa...

Anonym 10:33
Verkar troligt ja.

Anonym sa...

leva

Ulla sa...

Leva livet

Anonym sa...

jaha....tyckte dom sa Lodrätt 3 förut, hörde fel...tackar :/

Anonym sa...

duvemåla

Vonkis sa...

Duvemåla!

Björn sa...

v6 Duvemåla

lena sa...

duvemåla ;)

Anonym sa...

Duvemåla

Unknown sa...

Duvemåla

Vonkis sa...

Björn
Du är förlåten
Du är förlåten
Du är förlåten
Du ska bli friiiiiiiii

Björn sa...

Är det sant? A-Tack!!

Vonkis sa...

Björn
Ibland är jag givmild, du hade tur.

Ulla sa...

Se

Björn sa...

v7: se

lena sa...

Nej se det snöar....

Björn sa...

Jessica Andersson

Anonym sa...

jessika andersson

Vonkis sa...

lena
Eller ja...

Björn sa...

andeRsson

lasse08 sa...

L3 fem?

Vonkis sa...

lasse08
Sehr möglich

lena sa...

måns...

Björn sa...

L11: Måns Semmelröv

Anonym sa...

måns?

lasse08 sa...

Mr måns eller

Björn sa...

L13: Neo eller nio

Anonym sa...

Är det "NIO till FEM" på V13 resp L3?

lena sa...

fem och nio kanske på de sista frågorna...

Ulla sa...

Måns

lasse08 sa...

Mr slemröv säger kidsen här brevid

Eva sa...

Vonkis: du har för mycket kul på din sida... dottern har roat sig med dina roligheter så jag missar halva melodikrysset!

lasse08 sa...

Dolly parton sjunger nio till fem eller?

lena sa...

ja kanske en dubbelfråga och filmen nio till fem ;)

lena sa...

japp det gör hon Dolly ;)

Anonym sa...

nio till fem L3 L13 Klart!(:

Vonkis sa...

Björn
He he
Eldemannen kör kanske en Mellotrippel och spelar Neo till V13

Anonym 10:47
Fast din teori verkar ju rätt trolig den med.

Anonym sa...

l13 å v3: working nine to five? Fast på svenska

lena sa...

ja nio till fem blev det ...;)

Björn sa...

ycköskannava?

lena sa...

tack alla för idag o ha en fin dag...jag ska på loppis nu o sen blir det Viltbuffe hos goda vänner ikväll ;)

Anonym sa...

tack alla för idag!!Trevlig Pingst

Vonkis sa...

Eva
så barnen är framme idag alltså?

Eva sa...

Tack för idag nu håller vi tummarna att det blir vinst!

Vonkis sa...

Eva
Det gör vi sannerligen.

Eva sa...

Tack för idag nu håller vi tummarna att det blir vinst!

Vonkis sa...

Eva
Det gör vi sannerligen :-D

Eva sa...

Tack för idag nu håller vi tummarna att det blir vinst!

Vonkis sa...

Eva
Sannerligen vi det gör.

Unknown sa...

Tack för idag

Y sa...

Tack för en som alltid trevlig timme. Nu när jag löjlat klart ska jag ut och njuta av solen. Trevlig helg allihopa!

Björn sa...

Tack för idag och tack Vonkis för ditt överseende...

Eva sa...

Man måste ju ge dem chansen att pröva att vara framme.....

Vonkis sa...

pontus
Tack själv

Y
Som sagt, ut och njut!

Björn
Mm, låt det inte hända igen bara.

Eva
Och det fungerade ju bra ;-)

Unknown sa...

Säffle ligger i Värmland och här skiner solen för fullt!!!