fredag, januari 22, 2021

Den trehundrasjätte dagen: Ett foto i timmen fredag 22 januari 2021

Välkommen till FotoBloggen

Dag trehundrasex i isolering. Det är fredag och Ett foto i timmen, whoop whoop!

Kl. 06. Det är fredag men jag har redan gjort de timmar jag får jobba den här veckan så jag är "ledig" idag. Man kan ju tänka att man ska ta sovmorgon en ledig dag men jag somnade redan strax efter 21 igår så jag är redan vaken, ligger i sängen och tittar på klipp från nattens amerikanska talkshows.

Kl. 07. Äter en långsam frukost och njuter av de lila tulpanerna. Kanske skulle det behövas något mer i vasen, några kvistar eller så. Får väl plocka lite om jag går på promenad idag.

Kl. 08. Det är nog lite vanligt att jag pratar med Karin när det är Efit som att jag diskar. Men den här gången var det hon som ringde.

Kl. 09. Har sått några cliviafrön efter konstens alla regler så nu blir det till att hålla in de däringa tummarna igen.

Kl. 10. Jaha, vad ska det bli av det här då?

Kl. 11. Nej men se där, det blev visst schackrutor. Men ta det lugnt, det ska inte bli något mer massbak, jag ville bara ha något att göra och en sorts kaka kan vara trevligt att ha i frysen.

Kl. 12. Värmde lite tacokyckling men besparar er den (goda) sörjan som bredde ut sig på tallriken.

Kl. 13. Dagens andra samtal blev Mia, vi avhandlade bland annat gamla chefer vi haft.

Kl. 14. Vattnar blommorna och funderar på om det kanske börjar bli dags att dela lite på den här kallan, inte riktigt än men runt mars-april kanske.

Kl. 15. Ute på promenad, tror ni glasen är kvar sedan nyår eller har det varit ett firande mer nyligt som orsakat dumpningen?

Kl. 16. Kom ihåg att plocka några kvistar när jag var ute, det blir inte bättre än så här när jag ska pynta och fixa.

Kl. 17. Har krupit ihop under täcket och tittar på Real housewives of Orange County.

Kl. 18. Pratar med Mia igen och fixar med middagen.

Kl. 19. Pratar fortfarande med Mia men vi avslutar när hon ska ut och gå med hundarna.

Kl. 20. Oj då, jag har visst glömt bort min biosfär! Tyvärr är den nog stendöd men jag kan inte ge upp riktigt än så nu har jag riktat en växtlampa mot glasbehållaren och hoppas på det bästa, jag har ändå haft ampelliljan där inne i 3,5 år.

Kl. 21. Whoop whoop, nytt avsnitt av USA-podden är ute!

Det får avsluta för mig för den här gången, klicka här för att hitta andra som är med och fotar sin dag idag.

13 kommentarer:

Versch sa...

Tack för påminnelsen om EFIT.

Michaela Lejonberg sa...

Guten Morgen!
Hoppas du får en fin Efit!!

Vonkis sa...

Versch
Var så god :-)

Michaela Lejonberg
Tack detsamma :-)

Hanna sa...

Åååh schackrutor!

Annika sa...

Tittar in på din dag. Nu blev jag ju snål på chips.

Anonym sa...

Du ser ut att ha en bra ledig dag.
Själv har jag hjälp Gubben att skotta parkeringen. Nu regnar det, men det ska bli mer snö i morrn.
/Marianne

Razzy sa...

Tittar in på din dag, gu så gott med schackrutor.

Vonkis sa...

Hanna
Precis :-)

Annika
De är goda de med :-)

Marianne
Nja, den har varit som de flesta dagarna, gått och dragit i lägenheten, tagit en kort promenad, glott på tv och pratat i telefon.
Såg på nyheterna att det snöat mycket hos er igen, tur att ni inte behöver köra någonstans.

Razzy
Det är det sannerligen :-)

Anni sa...

Känner du någon med trädgård så att du kanske kan få kvistar att driva i blom? Forsythia, körsbär mm? Snyggt till tulpanerna!
Tror jag ska köpa mig en bukett imorgon!
Hade tänkt läsa tillbaka här, men nu är klockan så mycket att jag måste i säng. Återkommer (mitt motto nuförtiden)!

Vonkis sa...

Anni
De jag känner som har trädgård bor i grannstäderna men så snyggt det hade varit med blommande kvistar så kanske skulle jag höra med någon av dem om att få några kvistar.

Återkommer är ett bra motto, varför pressa sig när det inte behövs, då är det helt klart bättre att återkomma :-)

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Jag uppdaterade just mitt inlägg med de sista bilderna från min fredag.

Vonkis sa...

Efwa - Medea
Då ska jag kika in på din blogg igen :-)

Michaela Lejonberg sa...

Lite sen att kika in hos alla (skäms på mig)

Biosfär låter spännande! Det måste jag googla på! Wow! Hoppas den tar sig igen!

/Kram Michaela