fredag, mars 05, 2021

Den trehundrafyrtioåttonde dagen: Mat- snacks- och kakmiss

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrafyrtioåtta i isolering. Mindre än tre veckor kvar till ett år. Fy fan.

Annars då? Jo tack, fastnade i att göra en presentation (som blev två) om internationella kvinnodagen samtidigt som jag såg herrstafetterna i världscupen för skidskytte (gick apdåligt) och vm i längdskidor (gick över förväntan). Skulle ha lagat till en skinksktek som ska inmundigas under helgen (eller delar av den i alla fall) men det går ingen nöd på den där den ligger i kylskåpet och det är ju en dag imorgon också, har jag hört.

Har missat att denna dag är ostbågens dag och på söndag är det punschrullens dag. Hade jag planerat bättre hade jag kunnat göra dammsugare i långpanna men det får bli nästa år istället antar jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du recept på dammsugare i långpanna?
Då måste du dela med dig ?
Har gjort en limpa i går på havregryn (vetefri), ägg, fil, salt och bakpulver. Väldans god.
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Jag länkar till receptet i inlägget.

Anni sa...

Hellre (ätbar) dammsugare än (oätlig) ostbåge. Måste kolla in receptet.

Vonkis sa...

Anni
Ostbågar ska man äta när de är lite sega så se till att de har legat framme minst en dag nästa gång :-)