lördag, mars 06, 2021

Den trehundrafyrtionionde dagen: Matlagning

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrafyrtionio i isolering. Det blev ingen matlagning igår då det fick bli matlagning idag istället. Skinksteken tog sin lilla tid men blev väldigt god. De ugnsbakade tomaterna ska jag ha till senare men de blir bara ännu godare av att stå någon dag i kylskåpet. Men jag är inte färdig än. När jag vilat en stund ska det stekas tackokryddad kyckling för att göra en laddning tacokyckling att ha i frysen. Hoppas ni antecknar.

Det har inte bara varit matlagning på tapeten idag, självklart har jag även slängt ett litet getöga på både längdskidor och skidskyttet även om jag inte suttit klistrar. Måste dock säga att jag blir lite illa berörs över att SVT ska hålla på och sända Frida Karlssons smärta efter målgången flera gånger. Visst har det ett nyhetsvärde att en av våra största skidstjärnor skadat sig men vi förstår att hon har ont utan att höra hennes skrik och jämmer. Det är hänslynslöst att låta det rulla så många gånger. Troligtvis kommer det sändas några gånger till under dagen och sedan igen när skd-vm ska sammanfattas för att inte tala om skidåret och sportåret.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med angående Frida. Har reagerat på samma.
Sedan tycker jag inte riktigt om kommentarerna om Kalla heller. Att hon inte är bra i kroppen. Nää, hon fick skiiitvalla för några dagar sedan och som hon själv säger, tömde hela kroppen på allt hon hade. Men det tar man inte upp, utan hennes karriär är nog slut.
Dessutom tycker jag lite synd om Ebba. Åter är det hon som drar mest hela tiden, och missar medalj på upploppet.

Vad gott det såg ut med tomaterna.
Hoppas på en bra Mellokväll i kväll!
/Marianne

Anni sa...

Du måste odla tomater på balkongen i sommar! Behöver du frön?

Vonkis sa...

Marianne
Nog anar man att Kalla inte kommer hålla på så länge till men visst är det onödigt att börja spekulera så fort hon inte presterar på topp. Hon har ju visat vad hon kan den här säsongen, trot problem med både rygg och corona.

Anni
Tomater och annat ätbart på balkongen har jag gett upp. Det blir så mycket beläggning från trafiken att det inte är roligt att äta.