torsdag, mars 04, 2021

Den trehundrafyrtiosjunde dagen: Hoppet lever, kanske

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundrafyrtiosju i isolering. I slutet av januari upptäckte jag att min biosfär, som jag har haft igång i snart fyra år, inte alls hade mått bra av att bli undanskuffad och bortglömd bakom julgranen några månader. Men, det fanns ett eller två gröna blad där inne så jag placerade en växtlampa framför glasbehållaren och den har lyst sedan dess. Och ser ni, det har bildats lite kondens där inne, alltså finns det något där inne som lever och fotosyntesar. Jag är fullt medveten om att det kan vara något mögel eller alg som vaknat till liv men det finns fortfarande lite grönt på själva ampelliljan så ett litet hopp finns det fortfarande att den ska kunna komma igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det liv så finns det hopp!
❤️
/Marianne

Vonkis sa...

Marianne
Sannerligen.

Anni sa...

Heja ampelliljan!

Vonkis sa...

Anni
Sannerligen!