fredag, november 11, 2005

Idol ikväll

Jag kommer inte att se kvällens sändning av Idol. Jag ska se på film hos E istället så jag spelar in kvällens program. Naturligtvis hindrar inte det mig från att tycka till om programmet ändå. Jag läste nyss det här och kände att jag måste göra en liten ”inför kommentering”.

Varje deltagare sjunger två låtar i kvällens program.

Sebastian lär vara i sitt esse och han lär inte få några problem med ”Life on Mars”. Däremot får jag två frågor när jag ser att han ska göra Aerosmiths ”Walk this way”. Är inte den för skrikig i refrängen för Sebastian? Är det inte rap med i den låten?

Sibel känns verkligen inte som en rocker och hon borde nog ha tänkt till lite mer innan hon valde låtar. ”Since u been gone” med Kelly Clarkson är rätt så rivig och ”Nothing else matters” med Metallica ligger väldigt djupt nere i tonregistret. Jag tror inte att Sibel med sin pipiga lite skrikiga röst klarar av att sjunga dessa låtar.

Jens ska göra “You give love a bad name” av Bon Jovi och Les Zeppelins “Stairway to heaven”. Kommer någon att kunna ta killen med den barnsliga rösten på allvar i dessa låtar? Jag tror inte det.

Agnes är väl inte heller vad man kallar för rocker men hon har valt låtar som nog kan passa henne ändå. Avril Lavignes ”Sk8ter boi” och ”Wonderwall” av Oasis ska hon nog inte få några större problem med. Förutsatt att den ömma halsen håller.

Idols egen musikalsångare Måns har också gjort bra låtval. I alla fall i mitt tycke. Både U2’s ”Beautifuk dya” och Hoobastanks ”The Reason” kan nog passa hans röst rätt så bra.
Ikväll tror jag att Sibel och Jens kommer att hänga löst. Jag slänger även in Måns som en lite brasklapp. Jag hoppas att Jens är den som åker ut. Han skulle ha åkt ut redan första veckan!

Inga kommentarer: