måndag, mars 27, 2006

Pengar på banken

I torsdags kom det inpengar på mitt bankkonto och jag vet inte vart pengarna kommer ifrån.

Det är inte asmycket pengar men inte lite heller och det är en väldigt konstig summa också, det är inte bara kronor utan dessutom örren som har satts in.

Jag har inte lämnat tillbaka något, har inte väntat på pengar från någon kompis heller. Jag ringde banken för en liten stund sedan men de kunde inte hjälpa mig.

Det kan iante vara lönen, för den borde vara på mer, lite mer i alla fall, och så brukar det stå Lön på kontoutdraget då.

Mycket konstigt.

Jag har inget emot att få pengar, verkligen inte. Men tänk om det inte ärmina pengar, om det är någon somhar gjort något fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm konstigt...Och det står ingenting om vem det är ifrån?

Banken ska kunna hjälpa dej med att spåra vart de kommer ifrån..Det är deras förbaskade skyldighet....

Man har ju hört talas fler än en gång att typ f-kassan har satt in en massa pengar felaktigt och sen kräver pengarna tillbaka PLUS räntan...

Vonkis sa...

Om någon kommer och kräver mig på det här pengarna får de ta dem men jag tänker bake mig inte ge dem någon ränta! Jag har ju gjort mitt gör att försöka spåra vart de ommer ifrån.

På något sätt borde ju banken kunna se vart de kommer ifrån, speciellt som det är en överföring.