söndag, mars 19, 2006

Uppsala

Hur har då helgen i Uppsala varit?

Den har varit bra.

S, Mias pojkvän, får helt klart godkänt. Han var både trevlig, rolig och snygg, full pott med andra ord. Jag hoppas bara att jag inte skrämde honom. Får kolla det med Mia senare. Dessutom var/är han en hejjare på chokladkakor så det blev en liten guldstjärna där.

Jag träffade S&S i fredags och idag träffade jag R och det var verkligen ett tag sedan, drygt två år för att vara mer exakt.

Vi har gått lite på stan och fikade på ett rätt så dyrt ställe. Men gott var det.

Jo. Jag jade ju med mig mina två HippHipp-dvd:ar (säger man så???) så S fick se den berömda "Die Bankeseit und die Blauseseit". Han skrattade faktiskt åt det så då fick han ytterligare en guldstjärna.

Vi har ätit väldigt god mat (tackokyckling samt kyckling, klyftpotatis, tzatziki och svarta oliver), spelat yatzy, sett på TV och hängt.

Med andra ord.

Helgen har varit väldigt bra.

3 kommentarer:

Andelieb sa...

Ist diese zetie frei...von Trombonisten?

Bambi sa...

Låter som en skön helg, kul!

Bloggblad sa...

Hos dig får man visst ha "Leder auf der Nase" som min kompis så fritt översatte när vi var i Tyskland. (fast det var bara jag som skrattade)

Synd för dig att du var i Uppsala och inte i Sörping... gissar att du läst dagens NT och sett att det blev succé.
Men Uppsala är en himla mysig stad!