söndag, oktober 10, 2021

P3-krysset

Välkommen till kryssBloggen

Nej vet ni vad, idag ska jag ge mig på att lösa P3-Krysset, jag har inget annat för mig just nu så varför inte.

Först ut var Oscar Zia med Kyss mig i slo-mo.

Ena halvan i syskonduon The Knife, det är Karin Dreijer det.

Robyn, här med Call your gilfrind, heter Robin i det civila. Missade att Lötgård frågade efter vad det var Robyn/Robin uppmanade lyssnaren att göra, det är call som ska in på lodrätt två.

Stor, Dizzy och Manny Flaco framförde Elden och det var latin grammy som J Balvin kritiserade.

Ja hjälp, Danny Saucedos bidrag i årets melodifestival, Dandi dansa, hade säkerligen inte tagit sig vidare från sin delfinal om det inte var just Danny som framfört den.

Lindsey Jordans inide rock projekt heter Snail mail

Jag brukar tycka att Eldemannen är väl generös med ledtrådarna mellan varven men Jörgen Lötgård är faktiskt snäppet värre.

Ckays låt heter Love Nwantiti, sedan spelades Justin Timberlakes My love.

Mannagrynsgröt går inte av för hackor, det gör det inte. Ett tipps. Koka lite choklad men ha i lite salt. Sedan vispar du ner mannagrynen och så har du fått en urgod chokladgröt!

Jag tyckte det lät som att det var Veronica Maggio som sjöng Manna Manna, men det var ju Hanna Järver!

Krysset är löst men inte inklickat, det stod något om att delta i direktsändningen vid vinst! Huvvaligen. En annan vill ju bara ha en liten kryssbricka.

snabbgenomgången
L 3 Oscar Zia
V11 Karin
L 2 Call
L 4 Robin
V 7 Latin
V 5 Stor
V1 Saucedo
L10 Dans
L 1 Snail Mail
L 9 Nose
V12 Love
V 8 Manna
L 6 Hanna

Inga kommentarer: