lördag, oktober 09, 2021

Utevardagsrum

Välkommen till Uterumsbloggen

Det har varit en trend några år att hänga upp både det ena och det andra över gator och torg. Här i Norrköping har vi bland annat fått njuta av paraplyer, fjärilar och blomsterbollar.

Efter jobbet igår tog jag spårvagnen upp till stan. Tanken var att jag skulle köpa en bit smörgåstårta på Nelins men den idén gick om intet av olika anledningar. Men. På vägen hem fick jag uppleva dessa snygga lampor över en av promenadstråken. De kan ha hängt där länge men jag har ju inte varit i den här delen av stan på ett bra tag. 

Dessutom har flera av cykelställen fått fina virkade fodral. Det kändes lite som att man gick genom någons vardagsrum. I approve.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar verkligen hur Norrköping smyckar sin stad.
/Marianne

Jo sa...

Så fint! ��

Vonkis sa...

Marianne
Jag tror det är färdiga koncept de köper in för jag har sett bilder på paraplyerna från andra städer och orter.

Jo
Sannerligen :-)

Anni sa...

Oavsett om något snille på kommunen kommer på idéerna själv eller knycker från andra ställen (vem gör inte det?) så blir jag glad av att se hur man busar till miljöer som annars kanske inte är så kul och gör något kreativt av dem. Härliga cykelställ!

Vonkis sa...

Anni
Ja jag gillar det väldigt mycket :-)