måndag, oktober 11, 2021

Schhh

Välkommen till HemlighetsBloggen

Nu ska jag berätta något som är lite hemligt så det måste stanna mellan dig och mig. Lova.

Idag stannade jag kvar på jobbet för att använda lite förtroendetid till att göra vändkort som eleverna ska använda när de tränar på multiplikationstabellerna. Det blir inte mer analogt än så här. Samtidigt har vi lärare en enorm press på oss att digitalisera allt till fördärvelse. Inte för att eleverna lär sig bättre av att göra allt digitalt utan vi ska digitalisera för digitaliserandets skull. Och då sitter jag och gör sådant här överanalogt arbetsmaterial. 

Jag som i vanliga fall brukar få en sämre löneökning än de obehöriga vi har på skolan kommer väl få betala tillbaka lönen om The Powers That Be får nys om det här. Så kom ihåg att inte berätta för någon.

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Men visst börjar det analoga komma tillbaka. Det har fått en ny skjuts på Facebook och Instagram, inte minst via Skolmagi.se.
Mina elever använder också vändkort :)

Anni sa...

Gerillalärare, minsann!

Vonkis sa...

mossfolk
Jag hoppas verkligen att det analog är på väg tillbaka, jag är så trött på att allt ska vara digitalt. Som komplement, ja men inte som huvudsakligt innehåll i undervisningen.

Anni
Du skulle bara veta :-)