fredag, februari 24, 2023

Ett foto i timmen fredag 24 februari 2023

Välkommen till FotoBloggen

Nej men dra mig på en drög baklänges. Det är dags för Ett foto i timmen och jag är inte sjuk utan kan vara med. Det var ett tag sedan.

Kl. 06. God morgon.

Kl. 07. Hade glömt att jag hade blommor i badkaret, så morgonens dusch blev lite fördröjd.

Kl. 08. Kokar lite jordgubbssylt till havregrynsgröten.

Kl. 09. Sylten har svalnat så nu blir det frukost.

Kl. 10. Källsorterar lite.

Kl. 11. Pratar med vårdcentralen om sjukintyg för förra torsdagen.

Kl. 12. Hade tänkt sätta upp paradhanddukshängaren men skruvarna är lite för korta.

Kl. 13. Lagar lite mat. Nästa gång ska jag ha lite pasta till det här.

Kl. 14. Försöker fota snön som faller men lyckas inget vidare.

Kl. 15. Så var det dags för herrarnas skiathlon i vm. Heja heja!

Kl. 16. Det ser väl ganska väntat ut och slutade ändå rätt bra ändå med Poromaa på femte plats.

Kl. 17. Tog fram vårgardinerna till köket men lyckades kliva snett när jag skulle kliva på trappstolen för att ta ner vintergardinerna. Så tulpanerna får ligga kvar på fåtöljen ett tag.

Kl. 18. Nej men, en av novemberkaktusarna verkar få en andra blomning.

Kl. 19. Där kom den, EFIT-disken.

Kl. 20. Avslutar dagen med säsongspremiären av Bäst i test. Andra som är med och fotar hittar du här.

10 kommentarer:

Micke sa...

Kollar in blombadkaret.. 🙄 😄

Karoleen sa...

Gott med nykokt sylt! Nomnom, är det frysta bär du tagit fram?

Vonkis sa...

Micke
:-)

Karoleen
Så gott! Det var köpta frysta jordgubbar, förhoppningsvis får vi en hyfsad skörd av jordgubbar på lotten den här säsongen.

Anonym sa...

Hoppas du får upp paradhanddukshyllan. Med dina väggar är det inte så lätt.

mossfolk sa...

Så gott med nykokt sylt. Det gjorde jag ofta till barnen när de var små (utan socker), men sedan har det liksom fallit i glömska.
Byter du gardiner varje årstid?

Anni sa...

Hurra! Vonkis är med på EFIT!
är det halloumi och grönsaker i pannan? Ser gott ut!

karoleen sa...

Kollar in din dag igen lite i efterhand =) Kollade BiT imorse och skrattade högt flera gånger, så mycket dumt och roligt ;-)

Vonkis sa...

Anonym
Ska försöka köpa skruv imorgon.

mossfolk
Det är väldigt ojämt med byte av gardiner hos mig. Vintergardinerna kom upp 31 december, första året satt julgardinerna i köket uppe ett år.

Anni
:-)
Japp, Haloumi med krossade tomater, zucchini, morotsslantar och en massa spenat.

Karoleen
Jag älskar Bäst i test :-)

Marketta sa...

Glömde att Bäst i test börjat. Men det är ju tur man kan se det i efterhand. Då har man ju nåt att se fram emot.

Micke sa...

Enda man kan trösta sig med ang Modo är att de ännu leder serien.. Ahh, men nu börjar det bli småjobbigt efter de haft 10-12 poängs försprång (och 2 matcher mindre spelade).

Koka sylt sådär skulle jag aldrig orkat med.. i med jordgubbarna bara :)