lördag, februari 18, 2023

Melodikrysset vecka 7 2023

Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar! Det är lördag, förkylningen är nästan helt över och veckan som kommer är det sportlov. Gud ske pris. Inte för att jag har något planerat under lovet men lov är alltid välkommet.

Men jägarns, vinst till Norrköping nu igen!

Vi börjar med turnéaktuella Veronica Maggio som sjunger sin Se mig.

En låt tillägnad PM Nilsson? Ål av mig, eller All of me som den heter på engelska då.

Blondies Call me fungerar rätt bra på finska också.

Nu när det är Harry Brandelius med Han hade seglat för om masten så tyder mycket på att det är Bäckman som ska in på vägrätt 1. Blir det något annat där nu, jag då bryter jag nog ihop.

Peppa Pig är en gris

Oj oj oj. Everyday People med Sly and the family stone. Ska det till och med bli ett Py idag!

Körledaren och dirigenten, det måste vara Eric Ericson de är ute efter.

Åååh. Det kommer faktiskt en liten tår här nu när vi får njuta av Py FUCKING Bäckman sjungandes sin egna Stad i ljus. TACK Anna Charlotta Gunnarson!!! Ren njutning. 

Inga Gill, vilken läsarröst.

Jag har fortfarande inte hämtat mig men vaknade i alla fall till lite när La Bamba började strömma ur högtalarna.

Bradley Cooper sjöng Shallow med Lady Gaga, från filmen A star is born, som jag fortfarande inte har sett. 

Snabbköpskassörskan med Di sma udar jårdi, det är barndomsminnen det.

Moonica Mac, det var en ny bekantskap för mig. Till slutet av augusti var väldigt fin så jag ska nog ta och leta upp lite mer musik med henne.

Vilken start på lovet det här blev, först Py Bäckman och sedan ett omnämnande i radion av en idol. Jag har inte hämtat mig än.

Tack alla som var med denna fantastiska lördag. Ta hand om er, oavsett vilket väder det är där ni håller hus, så sörs vi igen nästa lördag.

snabbgenomgången
L 4 Veronica
L 3 Maggio
V 6 All
L 2 Call
V 5 Me
L 1 Brandelius
V 7 Gris
L14 Sly
V12 Eric
V16 Py
V 1 Bäckman
V10 Inga
V15 La Bamba
L11 Gaga
V13 Di
V 8 Sma
V 9 Moonica

142 kommentarer:

Christer sa...

God förmiddag från Limhamn! Efter en stormig natt skiner nu solen från en klarblå himmel. Termometern visar + 6 C. Efter krysset skall jag med hjälp av dottern m. familj städa mitt källarförråd och slänga onödiga och alla "kan vara bra att ha sakerna" i containern som fastighetsägaren ställt upp utanför fastigheten. Därefter tar vi dagen som den kommer.

Kjell Sigbjørn sa...

God Morgon från Norge -4 grader och nu har ovädret OTTO kommit lite längre norröver. Det blåser inte så mycket som det har gjort söderut. Fast här vräcker snön ned. Det sägs att det ska komma en halv meter det närmaste dygnet.

Vonkis sa...

Christer
Tänk så mycket "kan vara bra att ha saker" man samlat på sig genom åren. Lycka till med röjandet.

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Herre min je.
Låter som väder att inte gå ut i.

Jo sa...

Morrn, morrn från ett soligt Veggli! Vi tillbringar lovet i norska fjällen och koser oss, som de säger här. 😊

lasse sa...

God förmiddag !
Nu var det i sista minuten. Men med är jag !

Kjell Sigbjørn sa...

Vonkis
Det blir innedag i dag ja med sport på TV

Vonkis sa...

Jo
Njut!

lasse
Härligt :-)

Lena sa...

Morrn från ett snöigt och blåsigt Luleå. Termometern visar -1 grad. Så skönt att förkylningen börjat ge med sig för dig och att ni har sportlov. Vårt är inte förrän v.10 :-(

Vonkis sa...

Kjell Sigbjørn
Herrstafetten hinner precis börja innan krysset är slut. Vi får se hur stor den norska vinstmarginalen blir idag.

Bettan sa...

Halloj alla. Idag står kalas på schemat.

Anonym sa...

Gomorrn från kalt&rått huddinge

Vonkis sa...

Lena
Låter som en lovande vinterdag vädermässigt där uppe.
Lovet kom väldigt lägligt :-)

Bettan sa...

Förra veckans svar:
V13 Dark
V10 After
L 7 Joddla
L 9 Nina
L 8 Sean
L 2 Bakdel
L 5 Anni-Frid
L11 Peter
V 7 Jönssonligan
V 4 Joan
L 3 Klagan
V 1 Bob
V11 Ph
L 6 Kent
V12 Aida
L 1 B-N

Vonkis sa...

Bettan
Whoop whoop!

Anonym
God morgon :-)

Anonym sa...

God morgon🙂Äntligen är jag ledig så att jag kan vara med igen, det var några veckor sedan. Här i nordligaste Värmland märkte vi inget av Otto som tur var. Soligt och på nollan idag. /Yvonne

Anders sa...

God morgon , nu sitter man här med kaffe koppen i högsta hugg.
hoppas det blir lite klurigare idag.

Kjell Sigbjørn sa...

Vonkis
Den börjar visst kl. 11:45 om inte blåsten ställer till med problem. Avgörs 10:45

Christer sa...

VERONICA MAGGIO

Anonym sa...

Lautakoski.. Sitter ute i snöfallet med en stor eld.. Lyckatill alla...

Kjell Sigbjørn sa...

VERONICA MAGGIO

Anonym sa...

Veronica Maggio

Vonkis sa...

Yvonne
Härligt att du är med igen :-)

Anders
Vi får hålla tummarna

Kjell Sigbjørn
Oj, jag hade läst att skidskyttet började 10:45 :-)

Anders sa...

L-4= VERONICA
L-3= MAGGIO

Christer sa...

ALL of me

Anonym sa...

All

Anders sa...

V-6= ALL

Jos Pouwels sa...

Gomorron, regn i Nederländerna

lasse sa...

Favoritlåt för statssekreteraren som fick gå hem.

Vonkis sa...

Var det bara jag som kom att tänka på PM Nilsson nu...

lasse sa...

Ål av mig, Du får köpa ål av mig !

Vonkis sa...

Jos Pouwels
God morgon!

lasse
Ha ha, jag var inte ensam om den kopplingen alltså.

Anonym sa...

Vall me

Anonym sa...

Call me

Anders sa...

L-2= CALL
V-5= ME

Anders sa...

BLONDIE

Christer sa...

CALL ME

lasse sa...

Blir det Bäckman på V1 ?

Christer sa...

CALL ME

Vonkis sa...

lasse
Jag vågar inte hoppas.

Anonym sa...

Brandelius

Christer sa...

Harry BRANDELIUS

Anders sa...

L-1= BLANDELIUS Harry

Kjell Sigbjørn sa...

Harry BRANDELIUS

lasse sa...

Vonkis: Det närmar sig !

Anders sa...

Dubbel
V-16 Py
V-1= BÄCKMAN

Christer sa...

Anders o Vonkis: V1 kan bli BÄCKMAN alt. BACHMAN Turner Overdrive

Vonkis sa...

Oj oj oj oj oj

Anders sa...

V-7= GRIS

Anonym sa...

Gris

Christer sa...

GRIS

Anonym sa...

Gris

Anders sa...

Sant Christer

Kjell Sigbjørn sa...

GRIS

Christer sa...

SLY

Anonym sa...

Sly

Anders sa...

L-14= SLY

Christer sa...

SLY and The Family Stone

Petra sa...

Godmorgon, strålande dag idag.
Tog det extra lugnt nu på morgonen, började göra frukost när krysset började.

lasse sa...

Vonkis: V 16 Vi kommer närmare och närmare !

Vonkis sa...

Jag är på riktigt nervös nu 😂

Christer sa...

ERIC Ericson

Anonym sa...

Eric

Vonkis sa...

Petra
Jag tänkte på dig när jag fick för mig att gå på en liten promenad i solskenet INNAN krysset :-)

Anders sa...

V-12= kan det vara ERIK

Bettan sa...

Halvtid:
L1/ Brandelius
L2/ Call
L3/ Maggio
L4/ Veronica
L8/
L11/
L14/ Sly

V1/
V5/ Me
V6/ All
V7/ Gris
V9/
V10/
V12/ Eric
V13/
V15/
V16/

Anonym sa...

Det måste väl ändå bli Py Bäckman? Plötsligt händer det.

Anonym sa...

Hej, från ett soligt o lite blåsigt Boxholm.
Än så länge går det ju bra.

Christer sa...

Jag håller med Anders V16 och V1 blir sannolikt PY BÄCKMAN

Vonkis sa...

Anonym i Boxholm
Det gör det sannerligen :-)

Christer
Hoppas!

Anonym sa...

V15 La Bamba 😁

Christer sa...

Där kom det PY BÄCKMAN

Stina sa...

Ja det blev Py

Anonym sa...

Py Bäckman äntligen

Anders sa...

Nu Vonkis njut

Bettan sa...

Vonkis....NJUUUUT

Anonym sa...

Allt är förlåtet, Anna-Charlotta!!
/Jenny

Stina sa...

Bäckman

lasse sa...

YES !

Anonym sa...

JAAAAAAA

Petra sa...

Vonkis nu händer det.

Jo sa...

Yey!

Anonym sa...

Å där kom hon…med den bästa låten/Brittis

Anonym sa...

Äntligen Py.

Lena sa...

Hon är en duktig kompositör men har inte sångröst

Jos Pouwels sa...

Grattis, jag kommer ihåg första gången Py var med! Ha enntrevlig fest!

Anonym sa...

Grattis Vonikis, lång väntan är till ända.

Petra sa...

Se där nu blev vi omnända också.

lasse sa...

V9 : MOONICA

Anonym sa...

WOW!! :D /Jenny

Christer sa...

INGA Gill

Anonym sa...

Inga

Stina sa...

Inga Gill

Anders sa...

V-10= INGA Gill

Jos Pouwels sa...

Och ditt namn på radion!

Anonym sa...

Kändisgruppen! 😁

Anonym sa...

Wihoo! Omnämnda i radio!!

Christer sa...

LA BAMBA

Anonym sa...

La Bamba

Kjell Sigbjørn sa...

LA-BAMBA

Anonym sa...

Nu är du gigant på riktigt inte bara bland dina lärjungar

Jo sa...

Vad roligt, Vonkis! :)

Anonym sa...

Så roligt att din (vår) grupp nämndes

Christer sa...

GAGA

Anders sa...

L-11= GAGA Lady

Anders sa...

Gissar
V-13= DI
L-8= SMA
underjordingarna

Anonym sa...

L: 8 Kan det vara SMA? Som Di sma undar jårdi? /Sanna

Anonym sa...

Kan vara dubbelfråga också. v:13 DI /Sanna

Bettan sa...

Bra gissat Sanna

Christer sa...

DI SMA under Jordi

Stina sa...

Di sma

Anonym sa...

Di sma

Anonym sa...

Blir det nog moonica v9

Anonym sa...

Låten skriven av Tomas Ledin

Vonkis sa...

Blev lite paff där av omnämnandet :-)

Anonym sa...

Tack för sällskapet idag. Ha det nu så gött/Brittis

Annis sa...

Vad roligt Vonkis, att Anna-Charlotta inte bara noterat att gruppen finns utan även är insatt och lyhörd.
Det var en fin flirt med dig/oss 😊

Anders sa...

Kul att din grupp blev nämnd i radion Vonkis.
Sköt om er nu så hörs vi nästa kryzz.

Christer sa...

Bra gissat Lasse MOONICA

Jo sa...

Hehe, förstår det. Skulle precis skriva och fråga om du tuppade av! :D

Anonym sa...

Moonica

Stina sa...

Moonica

Bettan sa...

L1/ Brandelius
L2/ Call
L3/ Maggio
L4/ Veronica
L8/ Sma
L11/ Gaga
L14/ Sly

V1/ Bäckman
V5/ Me
V6/ All
V7/ Gris
V9/ Moonica
V10/ Inga
V12/ Eric
V13/ Di
V15/ La Bamba
V16/ Py

Vonkis sa...

Anders
Det är VÅR grupp.

Petra sa...

Tack för idag.

Kjell Sigbjørn sa...

Då var krysset klar även denne lørdagen! TREVLIG LÖRDAG på er alla!

Vonkis:
Vi hörs i kväll - till den 3 delfinalen

Anonym sa...

Tack för idag🙂Trevlig helg och jag hoppas kunna vara med nästa lördag/Yvonne

Christer sa...

Tack för idag radiokändisar! Vi sörs nästa lördag! Ha en fortsatt fin weekend!

Jo sa...

Detta var ju en himla trevlig start på lördagen! Kul, Vonkis! :) Ha nu en fin vecka så sörs vi nästa helg!

Kristina sa...

Monica mac

lasse sa...

Tack för detta roliga kryss ! Nu ska vi ut i snöblasket, jag och hunden. Några grader varmt och ca dm snö !

Lena sa...

Tack för i dag. Ha en fortsatt fin helg. Hoppas kvällens mellobidrag är bättre än de föregående, men har ingen större förhoppning :-)

Stina sa...

Vonkis: kul att det blev både för o efternamn med Py Bäckman idag. Grattis

Anonym sa...

Varför skriver du Py FUCKING Bäckman … för mig är fucking negativt

Unknown sa...

Moonica Macs Alaska är väldigt fin. För mig slog hon lite med den.

Vonkis sa...

Lena
Årets bidrag har inte imponerat direkt så vi får verkligen hoppas på bättring framöver.

Anonym
I det här sammanhanget är det en markering för en häftig människa och en väldigt glad överraskning.

Vonkis sa...

Ja hörni, hur toppar man det här :-)

Tack för idag, världens bästa kryssare. Ta hand om er så sörs vi igen om en vecka.

Vonkis sa...

Unknown
Tack för tipset!

Anonym sa...

Har man inget positivt att säga……var tyst!

Mikael Strömbom sa...

Verkligen kul att Py Bäckman var med i dagens kryss och med just "Stad i Ljus" oxå!!!!
Å att denna underbara grupp blev omnämnd var ju grädden på moset!
Härlig grupp det här och tack för alla roliga kommentarer varje Lördag!
Har följt i många år och kommer fortsätta så! :)

Anonym sa...

Jag brukar kika in här ibland.Stort grattis till Py och omnämnandet!!! 🥳

Anonym sa...

Då fattar jag :))