fredag, juni 30, 2023

Fem en fredag 30 juni 2023

Välkommen till FredagsBloggen

Den här fredagen befinner jag mig i Simrishamn. Det regnade när jag vaknade men nu är det uppehåll.  Funderar över dagens äventyr men pausar planerandet lite för att svara på jag ElisaMatildas frågor i Fem en fredag, dagens tema är Till ända.

Vad var sist på din senaste inköpslista?
Det var en stor tub solskyddsfaktor spf 50, tänkte att jag behövde den till dagarna här i Skåne...

Vad sa du senast att du aldrig kommer göra igen?
Fylla i omdömen till en klass när det är en annan (behörig) lärare som ansvarat för undervisningen.

Vilken tv-serie eller film såg du senast klart?
Hm, serie var Pantertanter för femtioelfte gången. Film kommer jag inte ihåg.

Vad tog senast slut hos dig?
Potatisen.

Hur avslutar du ett samtal?
Nej, nu måste vi sluta prata (efter att både jag och den jag pratar med sagt ha sagt hej då flera gånger).

2 kommentarer:

Anni sa...

Nej, du får aldrig fylla i omdömen åt en klass på det sättet. Aldrig mer. Det har du helt rätt i.

Vonkis sa...

Anni
Synd bara att rektorn inte förstår det.