söndag, februari 07, 2010

Första inlägget på resande fot

Välkommen till ReseBloggen

Sitter på ett tåg mellan Stockholm och Norrköping och bloggar, känns helt ok. På det stora hela känns den här resan med SJ rätt bra, gratis frukt, vatten och tidningar, gratis internet. Japp, jag reser i första klass and I love it!

Och en sak till. Datorn jag bloggar på är en nyinköpt 10.1'', väldigt behändlig att ha med sig.

Sitter alltså på tåget och funderar lite över den här resan. Den har varit rätt bra ändå, Har haft tid att umgås med familjen´, specielt M som ändå mår efter omständigheterna bra. All gråt som följt med var rätt väntad men jobbig ändå.

Jaja, imorgon börjar en ny arbetsvecka så det är bara att köra på. Nu ska jag fortsätta att pillra på min nya leksak.

Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att resan gått bra. Tårar kan många gånger lätta på trycket, så det är inte helt fel. Ha det så gott och ha det bra. Fortsätt "leka"!

Elisabeth

Cecil sa...

Många kramar till dig mitt hjärta! Visst är det schysst med SJ när det är första klass. Oftast är det på tok för dyrt bara. Vi hörs i veckan!

Madicken sa...

Glöm ej hämta din award hos mig när du har tid. Happy resa!
;)

Bloggblad sa...

Jag har läst vad du tycker om gårdagen - men håller inte med om pratsångarbandet. Söt kille som sjöng, men vad sjöng han?

Gillade inte silverarmen alls. Förstod inte vitsen med att vifta med en hand och ha den andra stelopererad.

Däremot blev jag kär i Salem... liksom barnbarnet. Och Jessicas ballad gillade jag. Ola såg ut som om han stajlats med klister...

jag hade lite högre förväntningar på låtarna med tanke på att de haft mer än 3000 bidrag att välja mellan.