lördag, februari 27, 2010

Melodikrysset vecka 8 2010

Välkommen till KryssBloggen

Då var det dags igen då, ny lördag, nytt kryss.

Förra veckan var det en härligt anonym kommentator som tycker att vi är lite löjliga som löser tillsammans, men det här är ju så trevligt att jag gärna är lite löjlig. Så, är ni redo att vara löjliga med mig?

Är i Örnsköldsvik denna helg igen, här är det -5.5 och efter vägarna ser det ut så här.

Ok, han får ett plus för att han börjar med en låt från Melodifestivalen 2009, men måste han spela La Voix med Malena Ernmna den där Eldemannen? han kunde väl i alla fall ha spelat den här versionen.

Och så bev det lite Gudrun Schyman musik med Don't cry for me Argentina, för visst var det den hon skulle dansa till igår.

Den som glad är
glädjer andra
ingen kan väl
något sådant klandra

Var det Lille Babs som sjöng det eller var det Sivan M?

En sång till från Melodifestivalen 2009, med hjärtat fullt av ljus med Shirley Clamp. Åkte ut med buller och bång från deltävlingen i Götebog för ett drygt år sedan.

Det går inte att missa att det är Py Bäckman (som för övrigt tävlar i Melodifestivalen ikväll) som skrivit Klar som en stjärna.


Hm, missade vad Eldemannen frågade om till lodrätt 3.
--------
Vet inte vad melodin som spelades heter men enligt kommentarerna i bloggen ska äta in på l3.
Sången heter tydligen Kom kom kom till smörgåsbordet.
--------

Och så hörde jag inte vart det där instrumentet skulle in men visst är det väl en luta som ackompanjerar Povel i Sommartrivialiteter?

Så blev det lite latinskt sömr med Enrique Iglesias.

Ååååh, Dover Calais från Melodifestivalen 1986, framfördes av Style och #herrarna" i gruppen heter Tommy Ekman och Christer Sandelin. Tjejen hette för övrig Gigi Hamilton.

Eldemannen är förlåten för La Voix där i början. Spelar man När vindarna viskar mitt namn, som Roger Pontare tävlade och vann med i Melodifestivalen 2000, då blir man förlåte för mycket.

Ni som brukar vara har regelbundet vet att jag inte är något fan av Tomas Ledin, men i en sån här tappning går ju till och med I natt är jag din för sig. What a night for love, det var också en översättning.

Och precis som flera av redan skrivit så blev det Martin Stenmarck som skulle in på lodrätt 1, 1000 nålar är en av mina favoritlåtar, den spelas på tok för sällan på radion.

Jaha, det var allt för idag det. Tack alla löjliga krysslösare, vi ses nästa lördag igen!

Och nu är fb-gruppen skapad, du hittar den här.

Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

133 kommentarer:

Roger sa...

Godmorgon här i Hamrånge är det 0 gradit

lasse08 sa...

God trevlig helg med noll grader hälsar östergötland

Aggie sa...

Godmorgon från Skene....)....Här är det +3....och tö...:)...Yipppppiiiieeeeee

Vonkis sa...

Roger
Låter härligt det, börjar bli dags för snön att smälta undan nu.

Y sa...

Jag är gärna löjlig med er alla *s* Tycker det är toppen att lösa med dig och alla andra.
I Sthlm är det +3 och grått....

Vonkis sa...

Lasse och Aggie
Hörre nini, ta coh skicka lite av värmen hit upp med.

Vonkis sa...

Y
Ja det är bara att löjla på.

Marie sa...

Godmorgon alla, i dag har vi snö och -6 i Hammarstrand.
Håller helt med dig, jag är åxå gärna lite löjlig :-) Nu kör vi!!

Aggie sa...

det kommer vonkis...)

Unknown sa...

ernman

Unknown sa...

och godmorgon

Monica Sandström sa...

God morgon från Skelleftehamn. Vi har grå himmel och -11 grader idag :)

Unknown sa...

1,4 plus i göteborg!

Björn sa...

Godmorgon från Ringarum

Göran sa...

Goood moorning!
Löjliga äro de avundsjuka ty de har inga kryssvänner..:)

-6 är lite snällare än onsdags då det var -37, rena sommaren nu juh!

Vonkis sa...

Marie
Ja nu jädrans kör vi på.

Aggie
Lovar du? Hedersord?

Jocke
Japp, och det samma :-)

Maskrosus
-11, huvva.

Unknown sa...

argentina

Göran sa...

Argentina kan hända

Marie sa...

argentina....

lasse08 sa...

argentina

Monica Sandström sa...

det är inget svårt när man har så bra hjälp :)

Unknown sa...

var inte denna med nyligen?

Aggie sa...

så klart Vonkis.....det kommer i nästa vecka...:)....sol och plusgrader.........funkar du inte får du skylla på SMHI..::)

Eva sa...

Här är en som gärna är löjlig med! Godmorgonfrånett snöigt Härnösand
-5 och det vräker ner....

Monica Sandström sa...

den som GLAD är :)

Aggie sa...

den som GLAD är

Vonkis sa...

Jocke
Inget regn?

Björn
Go möra på dig med.

Göran
Jo ar såo rajt!

anki sa...

godmorgon alla

den som glad är gädjer andra

Unknown sa...

inget regn än, men på väg, som vanligt!

Anncatrin sa...

Så fantastiskt möte! LÖJLIG?? Hmm Detta är ju toppen KUL o BRA. +1 i Ussala o det droppar fr taken

lasse08 sa...

clamp

Anonym sa...

Clamp sjunger

Marie sa...

Kan det vara CLAMP här då kanske...

Aggie sa...

Det var Sivan som sjöng den Vonkis....:)

Marie sa...

Att lösa krysset såhär är ju för 17 veckans höjdpunkt!!

Anncatrin sa...

Toppen - ställe!
Helt olöjligt!!
+2gr i uppsala o det droppar fr taket!

Vonkis sa...

Aggie
Och Pohlman får ja gockså skylla på.

Eva
Vi får starta en fb grupp nästan, löjliga melodikryssare :-)

Göran sa...

Py

Aggie sa...

hahaha...ja det får du Vonkis...:)

Roger sa...

py bäckman

lasse08 sa...

py bäckman kanske

Monica Sandström sa...

facebook är ingen dum idé, tänk så många vi blir :)

Tina sa...

Regn och plusgrader här på Öland. Jättefin blogg du har Vonkis och duktiga "medarbetare".
Håller med om att det är Py

Aggie sa...

Finns redan facebook-grupper emd melodikrysset...men denna är ju bäst....:)

Lena sa...

Tack för all hjälp...utan er skulle jag inte klara krysset ;) Oh inte är det löjligt heller .....

Anonym sa...

äta kanske

Anonym sa...

äta kanske

Unknown sa...

luta

Vonkis sa...

Jocke
Anade nästan det, att regnet var på väg alltså.

AnnaCatrin
Ja, jag förstår inte heller vad det är som är så löjligt, var kanske hans/hemnnse aviga sätt att be om att få var amed oss ;-)

Marie
Tycker jag med, tiden är helig, ska mycket till för att jag inte ska sitta här på lördagarna.

Anonym sa...

Det är väl bara skoj att göra saker tillsammans. Låt oss vara löjliga då....men jag är med...ha det bra alla

Aggie sa...

Luta ja....:)

Lena sa...

Här i Värmland töar det idag ;)

Erik sa...

i Älvkarleby är det -1 grad och nästan lite småregn...mycket snö och en härlig vinter förgylls av denna absolut olöjliga aktivitet:):)
var det Luta och äta senast?

Vonkis sa...

Maskrosus
många och jätteljliga :-D

Tina
Tack så mycket.

Aggie
Ja, vi är sannerligen de bästigaste melodikryssarna!

Lena
de nada de nada, välkommen till våran löjliga klubb.

Eva sa...

varkar bra med fb grupp med just LÖJLIGA melodikryssare! ;-)
Nej lördg morgnarna är HELIGA. Familjen har äntligen lärt sig ...

Anne-Lie sa...

Här kommer snöblandat regn, men det droppar rejält från taken och plusgrader för första gången i år;-))

Lycka till alla!

Vonkis sa...

Var skulle lutan in?

bildtroll sa...

Godmorgon från ett gråtrist Täby

Unknown sa...

Vonkis, vägrätt 7

Unknown sa...

iglesias

Anonym sa...

Iglesias

Monica Sandström sa...

L7=luta

Göran sa...

iglesias va de juh

Aggie sa...

Vågrätt 7 Vonkis

Anonym sa...

vågrätt 7: luta?

Monica Sandström sa...

fasen menade v7

Lena sa...

Tack...

Anonym sa...

julle kyrkas grabb

lasse08 sa...

Enrique Iglesias

Marie sa...

Tack - Iglesias kom jag inte på själv!

Vonkis sa...

Mörsi båokåo alla för v7 :-D

Unknown sa...

sandelin ekman

Anonym sa...

sandelin

Monica Sandström sa...

sandelin / ekman

Björn sa...

Ekman och Sandelin

Marie sa...

sandelin & ekman

lasse08 sa...

ekamn och sandelin

Tina sa...

Sandelin och Ekman

Tina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva sa...

En gammal goding! ANvände melodin till en avslutslåt en gång -86...gisses vad tiden går.

Unknown sa...

Och lodrätt 1 måste bli stenmarck, fy vilken glädjedödare jag är

Unknown sa...

namn

Björn sa...

Namn

Anonym sa...

när vindarna viskar mitt namn

lasse08 sa...

vindarna viskar mitt namn

Lena sa...

namn

Monica Sandström sa...

namn

Anonym sa...

vindarna viskar mitt namn

Göran sa...

När vindarna viskar mitt NAMN

Anonym sa...

Namn är svaret på L2

lasse08 sa...

Blogger lejonmodig sa...

Och lodrätt 1 måste bli stenmarck, fy vilken glädjedödare jag är

Nä jag tycker du e rolig

Anonym sa...

Ha ha ha, Lejonmodig, det har du helt rätt i! Det gissade jag redan när vi hade bara A och C där... =)

Aggie sa...

Finns ingen av dagens schlagerlåtar i melodifestivalen som blir en lika stor klassiker som Dover Calais

Gunda sa...

L.5 "Kom kom kom till smörgåsbordet" tror jag det är så då blir det väl äta...

Vonkis sa...

Eva
Tiden må gå, men vi är lika unga nu som alltid.

Lejonmodig
ha ha ha, ja det är det säkert.

lasse08
Tycker jag med :-D

Anonym sa...

din

Anonym sa...

DIN

Marie sa...

din

Unknown sa...

dein

Göran sa...

I natt är jag DIN

Aggie sa...

i natt är du min

Unknown sa...

jag menade förstås din

lasse08 sa...

i natt är jag din

Aggie sa...

DIN naturligtvis...:)

Göran sa...

Är jag för framfusig Vonkis.:)

Marie sa...

kan det bli Martin Stenmarck måntro

Anonym sa...

MARTIN "SNYGGO" STENMARCK

Anonym sa...

Martin Stenmarck

Göran sa...

Martin stenmarck eller hur det nu stavas

Anne-Lie sa...

Ja med denna 10 poängare har jag nu avslutat veckans kryzzande! Ha en go vecka!

Lena sa...

dein ;) Jocke kanske har vart för länge i Skåne precis som jag har vart .....var nämligen insnöad där i veckan....inga tåg!!
Stenmarck är en av mina favvos ;)

Monica Sandström sa...

tack för den här veckan alla :)
Ses nästa helg!

Gutten sa...

Jag får inte plats med "snyggo" så det måste vara fel ;)

Tina sa...

Ja men visst var det Martin Stenmarck. Ha en trevlig helg och en bra vecka!

Aggie sa...

Alldeles för lätt idag....:(...men ha en underbar vecka Vonkis och alla ni andra...:)...KRAAAAAAMIS

lasse08 sa...

Löjligt enkelt på slutet men nu är det inskickat och klart tack för hjälpen med ÄTA resp LUTA

syns nästa lördag

Eva sa...

Tack för entrevlig lördagmorgon. Nu skajag ta och baka bullar eller nåt. ute kan man ju inte vara.....

Roger sa...

Lev väl allihopa

Marie sa...

Slut på det roliga för den här gången då. Vi fortsätter väl att löjla oss nästa lördag :-)
Ha en bra helg alla, nu är det dags för en prommis med vovvarna.

Gutten sa...

Ha de´

Anonym sa...

Om v7 är luta vad blir då L5?

Y sa...

Tack för att ag fick löjla mig med er *s*.
Ha en skön helg.

Björn sa...

Jag älskar Malena, så det så. Missade större delan av krysset idag pga ledsen dotter. Tack för hjälpen! Byebye

Roger sa...

L5 Äta

Anonym sa...

tack för hjälp i dagens ganska lätta kryss

Lena sa...

ha en trevlig lördag alla .....

Vonkis sa...

Göran
Inte mer än vanligt ;-)

Anonym 10:53
L5 ska vara äta.

Björn
Malena har jag inget emot, men låten, låååten.


Som sagt, tack alla löjliga för idag :-D

Göran sa...

Puh! Va orolig att du skulle ge mig en blåklocka där Vonkis.:)

Vonkis sa...

Göran
He he

Göran sa...

Då kan jag känna mig lugn.:)

Krysset inskickat och kaffet uppdrucket, bara att klä på sig och gå ut och jaga lite snö då.

Ha en fin helg alla!

Och vonkis, vi ses ju inatt dårå.;)
Hav ö najs däj änd täjk kär!

Björn sa...

Jag älskar dig min älskling för din röst... eller något. Gillar texten bättre än låten.

;O) Kram

Anita sa...

God kväll från Australien!