fredag, februari 26, 2010

Hur blir det på lördag då?

Välkommen till MelodifestivalBoggen

Ja, jag vet att man har kunnat lyssna på bidragen i nästan en vecka redan men jag ville vänta med tjuvlyssnandet tills idag. Och så här tycker jag om de bidrag som ska tävla när Melodifestivalen 2010 kommer till Malmö

Sibel - Stop
Sibel låter som en blandning av Christina Aguilera och Gwen Stefani på rösten. Låten då, den gör mig mest stressad.

Py Bäckman - Magisk stjärna
Nej, fy vad besviken jag blir.

NEO - Human Frontier
En betydligt sämre versinon av Rongedals Just A Minute från 2008

Lovestoned - Thursdays
Skulle kunna bli något imorgon, låter lite som Jason Mraz I'm yours

Anna Bergendahl - This Is My Life
Anna var en av mina favoriter i Idol 2008, låter låter hyfsad, hänger en del på framträdandet blir imorgon.

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Och här kommer den då, årets gammelschlagerdänga, kunde lika gärna ha varit Linda
Bengtzing som hade tävlat med den här. Positivt eller negativt, välj själv.

Noll disciplin - Idiot
Förlåt, men Noll Disciplin känns lika mycket punk som Shebang.

Peter Jöback - Hollow
Vill så väldigt gärna att Peters bidrag ska vara bra men jag vet inte jag, känns för mycket musikal i klippet som ligger ute på svt.se

Läs mer
DN
Aftonbladet
Aftonbladet


Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag tänker inte tjuvlyssna. Men naturligtvis ska jag sitta på första parkett vid teven i morgon. Och TYCKA.

Vonkis sa...

Bloggblad
Helt rätt, första parkett ska det vara:-) Och ännu mera rätt att du ska TYCKA en massa :-D
Det är ju det som är grejen med Melodifestivalen.