lördag, februari 13, 2010

Melodifestivalen 2010 Sandviken

Välkommen till MelodifestivalBloggen

Äntligen är det lördag igen och den andra deltävlingen i Melodifestivalen 2010, kommer vi att klara oss utan Dolph?


Eric Saade – Manboy

Varför hade Eric en uppknuten fluga på sig i artistpresentationen?
Måste komma ihåg att fråga Eric vad ade betyder.
Är det bara jag som tycker att låten påminner väldigt mycket om Britney Spears Womanizer?
Ja ja, en typisk låt i de här sammanhangen så den går säkerligen vidare, sjukt snyggt var det när vatten föll i alla fall.

Andra generationen & Dogge – Hippare hoppare
Nej vad besviken jag blir, gillade ju faktiskt Andra Generationens Kebabpizza Slivovitza, låten hade verkligen vunnit på att inte ha med Dogge.

Anna Maria Espinosa – Innan alla ljusen brunnit ut
Visst känns Innan alla ljusen brunnit ut lite fransk.
Gillar det här, hoppas att den kan gå vidare till andra chansen i alla fall, men svenska folket brukar ju inte fatta sånt här.

Highlights & Mist – Come and get me
Nej men gode Gud, låt inte den här gå vidare. Det här är en sån där låt som familjen hemma i Ö-vik vill ska gå vidare. Jag menar, det villa ha Anders Ekborg vidare förra veckan...

Pauline – Sucker for love
Det svänger ju katten!

Tycker det är väldigt bra att de där artistpresentationerna är så urbota dålig och tråkiga så jag hinner med att kissa.

Andreas Johnson – We can work it out
Nej Andreas, du tar dig inte till finalen det här året heller

Kalle Moraeus & Orsa ­spelmän – Underbart
Vilken söt liten låt! Sjunger med i refrängen redan. Skicka det här bidraget till Oslo och ställ in Björn och Benny i kören så har vi segern som i en liten ask.

Hanna Lindblad – Manipulated
Gillar ju det här också, skulle säkerligen gå hem benhårt i öst. Tar nog och ringer på Hannas nummer en gång.

Hur vill jag att det ska gå ikväll då?
Vill nog faktiskt skicka Hanna Lindblad och Kalle Moraeus & Orsa ­spelmän till Globen och så skickar vi Anna Maria Espinosa och Pauline till Andra chansen.


Måns och Christin
"Och apropå dålig TV", vilken känga till Kanal 5 och deras Ullared, underbart!

Fasen vad bra hon är på att imitera folk Christin Meltzer.

Måste säga att Måns och Christin känns betydligt med stabila ikväll än de gjorde förra vecka.

"Hej 12-åriga flicka" Fan vad skön han är Dolph!
Och att Anja talar dalmål har jag missat tidigare.

Jäss Pauline vidare!
Och Hanna Lindblad!
Och Kalle Moraeus & Orsa ­spelmän!!!
Andreas Johnsson också vidare med Eric Saade.

Näääääääääääääää Eric Sade direkt till Globen, men vilka ska jag rösta på nu då??? Kommer nog rösta på alla utom Andreas.

Till och med internätet blev upprört för sändningen på SVTPlay slutade fungera...

Gissar att det kommer bli en hel del skriverier i Aftonbladet och Expressen imorgon om att det inte gick att rösta på sin favorit, har varit upptaget på alla nummer jag ringt på. Att det sedan brukar betyda att hela nätet är överbelastat verkar inte alla ha fattat än.

Glada Hudik-teatern, fasen vad underbart, aldrig har en låt av Kent låtit så bra.

Pauline till Andra chansen och Hanna Lindblad åkte ut. Andra veckan i rad som ett bidrag som har stora chanser att gå hem i öst åker ut. Tråkigt.

Men Andreas Johnsson till Globen. HUR röstar folk!!!


Läs mer
Aftonbladet
DN
DN
Expressen



Dagens FRA:are – download torrent Piracy
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

22 kommentarer:

Marianne sa...

Manboy! Hur tänkte de när de kom på den texten?! Bakis? Hög? 5 år?

Marianne sa...

Haha, orsa farbröder då? Med en annan sångare kanske.

Vonkis sa...

Marianne
Frågan är OM de alls tänkte när de skrev Manboy.

Gillade Underbart, så det så.

Mia sa...

Andreas är den som självklart kommer knipa första finalplatsen! Tveklöst!

mossfolk sa...

Orsa spelmän!!! Synd bara att Kalle inte kan sjunga, jag älskar de där fina gubbarna för övrigt!
Haha, klockrent, din kommentar om Björn och Benny :D

Vonkis sa...

Mia
Nej, Andreas ska verkligen inte till Globen!

Vonkis sa...

Mossfolk
Om de tar sig till Globen får vi ta och starta ett upprop för att få med B&B i kören.

Andelieb sa...

Vi är på vissa punkter rörande överens och på andra inte. Lilltroll är för liten för att hålla i sin mamma så jag röstade en gång på Andreas för jag gillar honom och jag gillar låten även om han gjort många bättre.

Angående gubbapågen och womanizer hänvisar jag till min egen kommentar på det blogginlägg jag skrev igår. (Me, me, me :)

Orsa borde ha gått vidare tillsammans med Andreas.

Manipulated var en riktig dussinlåt som räddades av det visuella.

Over and out.

Vonkis sa...

Andelieb
Smaken är som röven

klöven

Andelieb sa...

Japps och min är bred och snygg ;-)

Vonkis sa...

Andelieb
I och för sig...

Vonkis sa...

Andelieb
spana in den här.

Andelieb sa...

Ha ha. En klassiker!
Var det inte lite gulligt f.ö. hur spelmännen drog in Andreas under sina vingar inför avgörandet. Söta gubbar det där...

Andelieb sa...

Jag måste ju också säga att jag håller med dig om dansbandslåten. Alla skämskuddar i världen hade inte kunnat värja mig från den. *ryser*

Vonkis sa...

Andelieb
Bara det var anledning nog till varför gubbsen skulle ha gått direkt till Globen.

Kan vi inte ta och avskaffa dansband i Melodifestivalen nu?

Anonym sa...

Tänk så lite du känner familjen!!!

Highlights & Mist var väl en av de sämre denna kväll. Favvo till finalen var Hanna och Pauline. Kalle till andra chansen. Sedan tyckte minsta älsklingen att han i lila var lika bra som Ola, så han skulle få vinna i kväll.

:-)
Mamsen

Cecilia N sa...

Men det var väl inget konstigt?

Förstpojken var ju så söt så vartenda flickhjärta smälte.

Andreas jobbar vidare i det spåret som jag kallar brittisk pop och han gör det bra.

Orsa spelmäns låt kommer att bli en topp-tio-klassiker på vigslar.

Hanna var proffsig, men fick tyvärr inte fortsätta. Och Paulines röst ... den känns internationell.

Espinosas röst var för amatörisk för det här sammanhanget.

Anonym sa...

Kan verkligen inte förstà att du inte gillar hans làt, Andreas altsà... känslosam, härlig melodi, underbar röst och inte illa att se pà. Inte förutsägbar! Bra kombination för en ballad.... Att det dessutom är en kille som framför en ballad är ett plus, betydligt fler tjejer som sjunger ballader i ESC.

För mig var den helt klar överlägsen i kväll...

/Miyala

Andelieb sa...

Miyala. Vi har visst samma röv...eller smak skulle det nog stå ;-)

Vonkis sa...

Cecilia N
Var den där Eric som säger adet hela tiden är söt undrar jag. Andreas J var tråkig så tråkig, blir så less när låtar som Hannas ryker på en gång.

Miyala
Den är ju så TRÅÅÅÅKIG.

Andelieb
Du är inte klok på en fläck du.

Anonym sa...

Du, Jag o vàra r***r Andelieb..., du o jag!

/Miyala

Malin sa...

Håller med dig om det mesta. Låter nästan precis som våra kommentarer i soffan.Jättetrist att Hanna inte gick vidare. Hejade lite extra på henne, vi gick på segling ihop när vi var små.

Men det var ju inga låtar att ha gräddorgie till precis ;)