lördag, oktober 01, 2011

Melodikrysset vecka 39 2011

Välkommen till KryssBloggen

God morgon Löjlisar och andra krysslösare!

Dagens kryss är förhoppningsvis svårare än det var förra veckan, eller vad säger ni? Om jag får bestämma lite mer i dagens kryss så ska det stå Py (som i Bäckman) i lodrätt 10 när krysset är slut.

Ingen vinst idag heller, börjar vänja mig.

Tänk jag drömde inatt
Att jag hade en katt
Och den åt bara sill och potäääter
.
Underbar sång från underbara filmen Rasmus på luffen. Kul att höra sången från en annan filmatisering än den med Allan Edwall.

Eldemannen har sina favoriter, BAO är en av dem. Vet inte hur ofta de är med på ena eller andra sättet. Idag bidrog de med låten Vår sista dans.

Åh, Pessimistkonsulten (det är lika bra att sluta drömma det går åt helvete i alla fall)! Visst är det lite roligt att den blivit en sån hit för både Östen med Resten och Iggesundsgänget när det är Euskefeurat som gjort den.

Lover med Lisa Miskovsky blev det sedan.

Sol vind och vatten
Höga berg och djupa hav
Det är mina drömmar vävda av
.

Lite julleksmusik igen då.
Vi äro musikanter
Allt ifrån Skaraborg.


Den där Sofia som dansar gogo, hur länge har hon dansat nu?

Efter att ha hört Sir Bob Geldof sjunga I Don't Like Mondays är jag rätt glad över att han övergav sången för välgörenhetsarbete.

Dags för lite Flottarkärlek sedan.
Jag var ung en gång för länge sen
en flottare med färg
Alla jäntor var som vax uti min famn
I alla torp, i alla byar hade jag en liten vän
ifrån Norderås till skiljet ner vid Berg.
Haderian hadera, haderian hadera,
Ifrån Norderås till skiljet ner vid Berg
.

Radiorösten till lodrätt 11 kunde jag inte men Aggie, en av löjlisarna visste så klart att det var Karin Juel som sjöng Stackars lilla Butterfly. Tack Aggie.

Hela livet var ett disco sjöng Markus Krunegård.

Sista frågan för dagen, sjungande musikalstjärna. Borde nog vara svårt att vara en ickesjungande musikalstjärna tycker jag... Hon som sjöng When you got it flaunt it från The Producers var Uma Thurman.

Så var dagens kryss löst och inskickat. Tack alla, vi ses om en vecka igen. Nu ska jag ladda inför Modo möte med FBK.

L 2 Rasmus
V 6 Sista
V 7 Dans
V 8 Otur
L 5 Lisa
L 1 Miskovsky
V 4 Sol
L 4 Skaraborg
L10 Go
V13 Sir
V12 Bob
V 9 Jag
V14 Ung
L11 Juel
V 1 Markus
V15 Krunegård
L 3 Uma

FRA:are – download torrent Piracy The Pirate Bay Kalmar Julian Assange
Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

181 kommentarer:

Pretty_good sa...

God morgon Vonkis!
Du är först i vanlig ordning, jag försöker halka in på en andra plats eftersom jag försov mig förra lördagen? D kan va lite dålig täckning här uppe bland Kilsbergen.

Vonkis sa...

hmlan
God morgon.
Du tar igen förra lördagen med råge nu då :-)

galgbacke sa...

God morgon från ett disigt Bollebygd,

Olle B sa...

God morgon!
Jag är med. Lejde bort dagens flygningar till en kollega.
Solig morgon på Tynderö.
Lite svalt men det är ju 1:a oktober.

Vonkis sa...

galgbacke
oj, jag läste dissigt först och undrade vad som hänt :-)

Olle B
Tur för oss att du är med idag. Hur ofta flyger du?

Kenny sa...

Banne mig, jag tror att Elvis tittar in på V6 idag, god morgon förresten, från ett disigt Kungsbacka..

Bettan sa...

Godmorgon vänner!!solen skiner och det är nästan 13 grader ute=)) Njuta av helgen för nästa helg är det jobb igen så då är jag inte med....

Olle B sa...

Det blir väl en 5-6 helgdagar som jag bogserar upp segelflygarna. Sen blir det väl lite privatflygning också. I år är det 25 timmar hitills. Flygmaskinen på profilbilden är den som används vid segelflygbogsering.

Vonkis sa...

Kenny
Alltså, får du in Elvis, innan Py eller Bäckman går in, då ska jag hötte med fingret åt Eldemannens bild!

Bettan
Här skiner solen också, än så länge. Det kommer mörka moln norrifrån ser jag. Hoppas på lite höståska så här oktobers första dag.

Vonkis sa...

Olle B
Häftigt.
Men segelflyg... får ont i magen bara av att läsa ordet.

Kenny sa...

Då har detta utvecklat sig till en intern tävling Vonkis,låt bäste kvinna/man vinna...

Aggie sa...

Godmorgon från ett dimmigt Skene.....men den försvinner snart och det blir varmt och skönt..:)

Olle B sa...

Vonkis/
Du borde testa.
Det finns väl någon segelflygklubb i Norrköping.
Det är en enorm känsla. Nästan ljudlöst, bara lite vindbrus.

Vonkis sa...

Kenny
Det kommer inte att bli någon tävling. Eldemannenhar med all önskvärd tydlighet visat att varken Py eller Bäckman kommer att vara med som svar i krysset. Jag menar, han har spelat låtar hon har skrivit, han har haft My (Holmsten) som svar. Så, grattis i förskott :-/

Maud sa...

God morgon från en dimmigt Kumla!

Vonkis sa...

Aggie
God morgon på dig med!
Håller tummarna att ni får fint väder idag då.

Olle B
Nja, jag är höjdrädd, gillar inte att flyga och har klaustrofobi, så segelflyg är något jag absolut inte ska prova :-)

Vonkis sa...

Maud
God morgon.

Peter Pijpare sa...

God morgon alla!
Uppsala är ljuvligt idag.

Vonkis sa...

Peter Pijpare
För ovanlighetens skull? Näää, skämtar bara :-D

Vonkis sa...

Tror ni att vi har någon vinnare bland oss idag?

Pretty_good sa...

Finns det någon utav Er här som någonsin vunnit på ett inskickat kryss??? är bara lite nyfiken!

Vonkis sa...

hmlan
Jag har aldrig vunnit något...

Björn sa...

Godmorgon, idag från Söderköping!

Peter Pijpare sa...

Vi väntar på att Eldeman ska börja med armbandsklockor igen. Sen vinner vi :-)

Vonkis sa...

Björn
Du har som en egen liten Kryssturné du :-)

Olle B sa...

Inte jag heller. Ingen av mina bekanta heller.

Bettan sa...

Nej hmlan ingen vinst här heller

Vonkis sa...

Peter Pijpare
Men huvva!

Kenny sa...

En kompis till mig har en armbandsklocka med Eldeman på

Vonkis sa...

Kenny
Vunnen eller har kompisen gjort den själv?

Luktärt sa...

Godmorgon från ett sorligt och 14,7grader varmt Katrineholm.Ja vi får väl se om det är lite svårare idag.
Ja vi kör väl igång så fort Eldemanne är färdig med förra veckans vinnare

Lisa sa...

Godmorgon! Jag vinner aldrig, men jag skickar inte ens in! Men någon gång borde av er andra ha tur.

Bettan sa...

som vanligt ingen vinst...

Vonkis sa...

Luktärt
Det gör vi sannerligen

Kenny sa...

Han har vunnit den

Vonkis sa...

Lisa
Ha ha ha
Ja det är ju lite svårt att vinna när man inte skickar in :-D

Pretty_good sa...

Peter pijpare
hahahaha, klockorna ska visst va något i särklass ......
Olle B
Bettan
Inga i min bekantskapskrets heller!

Kenny sa...

Rasmus

Björn sa...

Rasmus

Luktärt sa...

L 2 Rasmus

Lisa sa...

Rasmus

Aggie sa...

Älskar Ramus på luffen..:)

Björn sa...

Här är krysset utan sr's skal... http://sr.korsord.se/flash/loader.swf?ver=1.00;width:100%;wrap:true;" width="500" height="600" style="

Peter Pijpare sa...

Åke Grönberg... Man får en tår i ögonvrån nästan :-)

Maud sa...

Det hade varit värre om han frågat vad katten hette...

Roger sa...

Godmorgon
Tog sovmorgon idag!

Maud sa...

sista dans...

Peter Pijpare sa...

Jamendeejuklart. Alltid måste BAO smygas in nånstans. Hrmpff... ;-)

Luktärt sa...

Känner så väl igen den men kommer inte på vad den heter

Anonym sa...

vad heter melodin??

Bettan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
TvillingTvivlaren sa...

En Sista Dans

Olle B sa...

"Vår sista dans"

Roger sa...

v6 sista
l5 dans
??

Anonym sa...

Kanske
vår sista dans??

Anonym sa...

Kanske
vår sista dans??

Kenny sa...

Visst heter den "vår sista dans"

Björn sa...

Otur?

Peter Pijpare sa...

Otur

Anonym sa...

otur

Kenny sa...

V8 otur

Lisa sa...

Otur?

Göran sa...

Otur

God morning alla!!

Luktärt sa...

V 8 Otur

Kenny sa...

L4 blir nog Graceland, skulle jag tro...

Björn sa...

Lisa Miskovsky

Kenny sa...

Tack Björn, den kunde jag inte

Luktärt sa...

L5 Lisa
L1 Mikvsky

Lisa sa...

Jag trodde det var hon, men behövde kolla av stavningen. Tack Björn

Luktärt sa...

Förlåt jag stavde fel tappade s:et

Håkan A sa...

Lisa Miskowski med w.

Björn sa...

Ingen orsak!

Peter Pijpare sa...

SOL

Göran sa...

Sol vind och vatten

Pretty_good sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Miskovsky ska det vara

Aggie sa...

Sol

Vonkis sa...

Håkan A
Nja, det stavas med v
http://www.lisamiskovsky.com/

Bettan sa...

Gubben kan inte vara tyst...var skulle Sol in??

Anonym sa...

Där sket sig Graceland på L4...

Lisa sa...

Vilka melodier han gav oss,Ted!

Aggie sa...

Där sprack Graceland..

galgbacke sa...

HÅKAN det skall vara enkel v

Vonkis sa...

Göran
Goood morning!!!

Björn sa...

Nej! MiskoVskY!!

Håkan A sa...

Stämmer, mitt fel :0). Enkel v ska det vara i Miskovski

Kenny sa...

synd på graceland där

Peter Pijpare sa...

Skaraborg

Kenny sa...

L4 Skaraborg

Björn sa...

Nej Håkan: MiskovskY

Anonym sa...

Skaraborg!

Aggie sa...

Skaraborg

Anonym sa...

skaraborg

Lisa sa...

Skaraborg

Karin Andersson sa...

Skaraborg

Luktärt sa...

L 4 Skaraborg ?

Olle B sa...

Melodikrysset V39 2011
HALVTID

VÅGRÄTT
V1/
V4/ SOL
V6/ SISTA
V7/ DANS
V8/ OTUR
V9/
V12/
V13/
V14/
V15/

LODRÄTT
L1/ MISKOVSKY
L2/ RASMUS
L3/
L4/ SKARABORG
L5/ LISA
L10/
L11/


De som synts hittills i bloggen idag är:

Vonkis, hmlan, galgbacke, Olle B, Kenny,
Bettan, Aggie, Maud, Peter Pijpare, Björn,
Luktärt, Lisa, Roger, Tvilling Tvivlaren, Göran,
Håkan A,

Karin Andersson sa...

Denna blogg är fantastisk när man kört fast lite. Ni är så himla duktiga!!!

Lisa sa...

Vi kan våra danslekar!!!

Anonym sa...

snyggt jobbat Aggie

Håkan A sa...

Dåligt att jag inte kan stava till en av mina favoritartister!

Peter Pijpare sa...

SPARA... En promenad i parken hittills, tycker jag. Kära hustrun kan få sova vidare.

Olle B sa...

Eftersom Lotta inte är med idag så får jag påminna er att SPARA

Kenny sa...

L10 go

Peter Pijpare sa...

GO

Anonym sa...

go

Luktärt sa...

L 10 Go

Björn sa...

GOgo

Göran sa...

Go

Lisa sa...

Go

Aggie sa...

Sofia dansar Go Go.....den sjöngs av Stefan Ryden

Vonkis sa...

Sannerligen, glöm inte att spara :-D

Peter Pijpare sa...

"De e jädrar i det snuset gung i hela ordenshuset när Sofia spränger kjolen i en go-go"
Stefan Rüden när han e som bäst :-)

Peter Pijpare sa...

Sir Bob

HS sa...

SIR BOB

Kenny sa...

sir bob

Göran sa...

Sir Bob

Lisa sa...

Sir BoB

Anonym sa...

sir bob

Luktärt sa...

V13 Sir

Aggie sa...

Sir Bob Geldof

Lisa sa...

En låt och resten är Live aid.... Han ser ut som en obäddad säng:-)

Aggie sa...

V 1 blir nog Markus så blir det USA där intill

HS sa...

JAG UNG

Björn sa...

Jag ung

Vonkis sa...

Lisa
Du har så rätt :-)

Lisa sa...

Jag har..bott

Anonym sa...

jag var ung en gång osv

Aggie sa...

Flottarkärlek....Jag var ung en gång för längesen...::)

Karin Andersson sa...

JAG var ung en gång för länge sen...... Snoddas flottarkärlek

Olle B sa...

Flottarkärlek
JAG var UNG en gång....

Kenny sa...

V1 Markus

V15 krunegård

Maud sa...

Så fick man äntligen låna datorn igen..

Bettan sa...

snoddas min favorit låt när jg va liten

Lisa sa...

Nä jag hörde ju helt fel!! Visst är det Snoddas!

Luktärt sa...

Att det ska va så svårt att komma på hur låten gick

Olle B sa...

Vonkis/
Har LOTTAS dator kraschat nu igen?

Aggie sa...

JUEL

Lisa sa...

Kenny, du har nog rätt!

Björn sa...

Karin JUEL

Maud sa...

JUEL var det ja

Vonkis sa...

Aggie
Tack!
kan du hela namnet?

Luktärt sa...

Karin Juel

Kenny sa...

Karin Juel

Aggie sa...

Karin Juel ja....:)

Lisa sa...

Henne hade jag inte kommit på! Tack

Anonym sa...

Markus krunegård & USA

Pretty_good sa...

Kenny
Va duktig du är!

Kenny sa...

Det var ganska lätt idag också, det var väl Karin Juel som var en liten rensare då

Peter Pijpare sa...

Markus Krunegård, riktigt lyssningsbar kille :-)

Maud sa...

Nä, inte bra!

Peter Pijpare sa...

Kenny
Håller med helt. Där fick man tänka till en stund, höh-höh...

Maud sa...

=)

Vonkis sa...

Kenny kan inte annat än hålla med, lätt idag med förutom Karin Juel.

Olle B sa...

Kenny/
Beror nog på hur gammal man är.

Göran sa...

uma truman eller

Peter Pijpare sa...

Uma Thurman, definitivt

Bettan sa...

Markus krunegård va inte min smak

Pretty_good sa...

Ha en trevlig helg allihopa!
Tack för all hjälp. Pigga och krya nästa vecka då kör vi igen.

Vonkis sa...

Göran
Japp, från The Producers.

Luktärt sa...

Den näst sista tycker jag var svårast. Tro inte jag har hört talas om den artisten

Aggie sa...

Tack Vonkis och alla ni andra....Nu ut i solen (som snart kommer),,,;)

Bettan sa...

Tack för idag då...ses om 2 veckor eftersom jag jobbar nästa helg...

Peter Pijpare sa...

Hör ni vad "svensk" hon låter? Hon ska ju va den svenska Ulla :-)

Maud sa...

Tack för idag!

Lisa sa...

Tack alla för idag! Vi ses nästa helg.

Luktärt sa...

Var det uma på sista?

Vonkis sa...

Peter Pijpare
Vi får nog vara glada över att hon i alla fall inte hette Ing ga i filmen.

Björn sa...

Tack och hej!

Göran sa...

Vonkis lite galet stavat efternamn men ett ord av 2 rätt är väl hyffsat en tidig lördag som denna.:)

galgbacke sa...

OLLE
var är lösningen??

Vonkis sa...

Tack för idag allihopa.
Hade inte klarat Karin Juel utan er.

Håll nu tummarna för Modo ikväll.

Björn sa...

Lösning på bild... https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/303177_2343786267832_1045251142_2864397_1967786367_n.jpg

Peter Pijpare sa...

Vonkis
Ing ga va nog för uttjatat :-)
Tack allihop, en trevlig stund som vanligt. Tjohopp!
"Haben sie gehort das Deutsche Band
Mit a bang Mit a boom
Mit a bing-bang bing-bang boom"

Olle B sa...

Datorn la av. Får se jag får igång den.

Luktärt sa...

Tack för idag hoppas vi ses nästa lördag och att en vinst går till Katrineholm.

galgbacke sa...

Vokis har lagt ut, så du kan skippa det idag

Vonkis sa...

galgbacke
?

Olle B sa...

Tack för idag. Datorn tyckte nog inte om att jag hade funderingar på Lottas dator.

Vonkis sa...

Olle B
Så kan det nog ha varit :-)

Vonkis sa...

galgbacke
Aha, nu är jag med på vad du menade där.