torsdag, juli 20, 2017

Visst nappar det.

Välkommen till GrillBloggen

Oj vilken härlig dag jag har haft idag. Det började med en skön sovmorgon och fortsatte med en träff i stan. Det var M och lille B jag hängde med ett tag. Det är drygt 18 månader sedan vi träffades ordentligt senast så det var välbehövligt och väldigt väldigt roligt att äntligen få till ett möte. Synd bara att tiden gick så fort.

Efter en halvsen middag bar det sedan av tillbaka till Herrgårdsparken för ett nytt grillförsök och lite fiske.

Kvällens största fångst. Vet inte om jag ska frysa in den eller kanske röka den. Det var fasligt många år sedan jag fiskade sist, hade glömt att det är rätt roligt.

Den här gången hade vi med egen ved och en liten yxa och det brann finfint. Det var inga problem att grilla pinnbröd och gott blev det.

Lite spel blev det också.

Kan inte få nog av allt det vackra!


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Versch sa...

Se där! Storfångst ju. ;)

Anonym sa...

Tror du den räcker till söndagsmiddag?
Marianne

Anni sa...

Visst är det kul att fiska! (Haha, det blev fisa först, jag missade visst k.) Länge sedan jag gjorde det, men att i stillhet sitta i en båt och rycka strömming, det gillade jag!

Blev du mätt?

Vonkis sa...

Versch
Mycket stor :-)

Marianne
Jag håller tummarna!

Anni
Det kan vara rätt kul att fisa också ;-)
Det var verkligen kul att fiska, ska försöka få till fler tillfällen i sommar.

Jag har blivit mätt både igår och idag...

mossfolk sa...

Vi har ju faktiskt två kastspön liggandes men kommer aldrig iväg. Jag skulle förmodligen få lite panik om det råkade nappa 😉

Vonkis sa...

mossfolk
Om du får likadan fångst som jag fick är det inga problem :-)