måndag, juli 03, 2017

EFIT 3 juli 2017

Välkommen till FotoBloggen

Idag är det tredje juli och Ett foto i timmen. Häng med på min dag.

06. Klockan ringer och det är dags för första frukosten. Sedan ska jag försöka somna om, det är ju toktidigt det här.

07. Har svårt att somna om så jag tittar på The unbreakable Kimmy Schmidt.

09. Fick lite sömn men har vaknat igen. Dags att ta tag i den här dagen. Ringer fastighetsskötaren om några saker i lägenheten som behöver fixas.

10. Tar och diskar och tro mig, det är inte vanligt att jag diskar så här lite, vet inte vad som hänt...

11. Rensar bland blommorna på balkongen.

12. Blev kvar på balkongen. Har satt om fuchsiorna så nu är de i ett av gårdagens loppisköp, istället fick min timjan, som inte mått så jättebra, t över platsen på balkongräcket.

13. Ska ner i källaren för att boka tvättid och passar på att ta ner lite krukor o annat som ska till källarförrådet.

14. Skriver en inköpslista.

15. På affären, pantar lite flaskor innan jag handlar.

16. Bakar en kladdkaka och inser att det är andra EFIT:en i rad jag gör det.

17. Ska göra köttfärssås och då behövs det lök. Mycket lök. Började gråta v allt hackande så det tog lite tid det här...

18. Nu är det bara att låta köttfärssåsen puttra ett tag.

19. Lyssnar på nya avsnittet av Skäringer och Mannheimers podd, en riktig favorit.

20. Måste ju smaka en bit av kladdkakan, den blev helt ok.

21. Avslutar den här fotodagen med Four in a bed.

Kika gärna in hos de andra som fotar idag, du hittar dem här.


Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

12 kommentarer:

Charlotte sa...

Vad fint det blev med blommorna på balkongen. Det är roligt med loppisfynd!

susanne sa...

kikar in på din dag ser ut som du haft en bra dag

Efwa - Medea sa...

Ååh fuchiorna är så fina!

Vonkis sa...

Charlotte
Tack, blev nöjd faktiskt och älskar fynden :-)

Susanne Ivarsson
Det har jag absolut haft!

Efwa - Medea
Visst är de!

Kattis sa...

Deras podd är fullkomligt fantastisk! :)

Micke sa...

Första frukosten?
Hur många äter du egentligen? :)

Nu har jag lyckats få slut på pastasalladen iaf, 2ggr idag så!

Klimakteriehäxan sa...

En bra dag eller hur?! Och så duktigt att komma ihåg att plåta hela tiden ...

Vonkis sa...

Kattis
Visst är den. Favoritavsnittet är "Nu kom badvattnet". Skrattar så jag viker mig!

Micke
Två frukostar brukar det bli, en liten när jag tar tabletterna och en ordentligare lite senare när jag fått sova ordentligt :-)

Klimakteriehäxan
Ja, det var en bra dag. Jag har larm på telefonen för annars skulle jag glömma bort att fota.

Ariella sa...

Vilka fina blommor och fin efit-dag.

Vonkis sa...

Ariella
Tack så mycket!

Anni sa...

EFIT=kladdkaka, eller?
Nu fick jag brått att spana in dina loppisfynd.

Versch sa...

Lite sent om sider så kikar jag in på din EFIT-dag. :)