fredag, juli 07, 2017

Långsamt på balkongen

Välkommen till BlkongBloggen

Sakta men säkert går det framåt på balkongen. Lite i långsammaste laget för min del. De här tomaterna har varit gröna i snart tre veckor nu. Hur lång tid tar det egentligen för tomater att mogna?

Av någon anledning vrider blogger på bilderna ibland, den här ska ligga ner. I vilket fall så är det fullt av blommor på den ena av tomatplantorna, hoppas de blir pollinerade ordentligt, har inte sett så många humlor på balkongen.

När jag gick ut på balkongen nu på morgonen såg jag att en blåklint slagit ut! Var lite rädd att jag skulle missa blomningen när jag åker bort men en fick jag se i alla fall.

Ringkragen växer mest på bredden nu för tiden.

Det ska bli kul att se hur mycket luktärtorna växer medan jag är borta. Och om de börjat blomma under min frånvaro.

Modo vårt Hjärtelag
Sverigedemokraterna ur Riksdagen - Ja tack
Free Dawit Isaak

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Dina tomater har kommit mycket längre än mina tre taniga plantor!

Anonym sa...

Har ingen aning hur lång tid det tar innan de blir röda.
Ska man inte hjälpa till med pollineringen genom att skaka på kvistarna?
Missat både rinkkragarna o blåklint i år. 😊
//Marianne

Anni sa...

Hoppas du har hjälp med vattningen! Så gott det blir med egna tomater, jag tror att de vill ha lite värme för att mogna :-P

Versch sa...

Tjusigt!
Vilka stora tomater du kommer få, säkerligen goda med.