fredag, augusti 07, 2020

Den hundratrettioåttonde dagen: Registrering, jobbsamtal och ny bekantskap

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundratrettioåtta i isolering. Idag slog det mig plötsligt att jag nog måste registrera mig på kurserna jag ska läsa den här terminen. Tack och lov öppnar inte registreringen förrän nästa vecka så jag har inte missat något. Idag fick jag även ett samtal från ena rektorn som frågade om hösten. Läget är ju oförändrat så det blir att jobba hemifrån tills det finns ett vaccin att ta. Hoppas det blir snart.

Via Screen Junkies och Honest Trailer har jag börjat titta på ännu en ny TV-serie. The Witcher på Netflix. Den är väl inte den bästa serie jag sett men den bjuder på underhållning i alla fall.


2 kommentarer:

Anni sa...

Det där med registreringarna har mina grabbar också insett att de ska göra, när de lyckats bestämma sig för vilka kurser/program de ska gå!

The Witcher orkade jag bara se första avsnittet, för mycket dataspelskänsla för mig.

Vonkis sa...

Anni
Registreringen på den ena kursen öppnar på måndag så då ska jag fixa med det.
Jag spelar aldrig dataspel så det var inget jag tänkte på men kan förstå vad du menar.