onsdag, augusti 05, 2020

Den hundratrettiosjätte dagen: Ett foto i timmen onsdag 5 augusti 2020

Välkommen till FotoBloggen

Dag etthundratrettiosex i isolering. Idag är det dags att ta ett foto i timmen igen, en dag som lovar mycket moln men ingen åska.

Kl. 07. Vaknar till och tittar på asterbuketten jag köpte i lördags.

Kl. 08. Uppdaterar mig om läget i Beirut, fruktansvärda bilder och filmer kommer därifrån. Över hundra döda och 4000 skadade men både de talen lär stiga.

Kl. 09. Dagens frukost består av havregrynsgröt och nygjord blåbärssylt.

Kl. 10. Vattnar blommorna på balkongen. Gläds åt lewisian som trots solbrända blad kommit igen med nya blommor.

Kl. 11. Tittar på Grey´s anatomy.

Kl. 12. Kan ju vara bra att ta fram maten man tänker äta.

Kl. 13. Dags att gå till återvinningen med lite pappersförpackningar.

Kl. 14. Läser lite Harry Potter.

Kl. 15. För ett tag sedan blev jag tipsad om dokumentärserien Kungahuset Windsor på SVT Play och börjar titta på den nu.

Kl. 16. Tittar på ett avsnitt till av Kungahuset Windsor, passar på att måla min rekordlånga tumnagel.

Kl. 17. Whoop whoop, veckans avsnitt av USApodden är ute!

Kl. 18. Dags att plantera om några blommor.

Kl. 19. Ser på Rapport.

Kl. 20. Känner mig slö och tung i kroppen så det får bli en sval kvällsdusch.

Kl. 21. Det blev kanske inte bättre med duschen men det blev inte sämre heller. Avslutar dagen med lite Trevor Noah.


Det blev den sista bilden för den här gången. Andra som fotar hittar du här.


12 kommentarer:

Micke sa...

Här har det lovats lite sol idag.. Efter många dagar mulet och regn. Blir det så får det bli nån cykeltur på ett par mil (har ju el-cykel) innan jag kör igång gräsklipparen :)

Karoleen sa...

Vilken superfin Lewisian! Vackert! Visst är det hemskt med Beirut, usch! ��

Annika sa...

Kikar in på din EFIT, vilka vackra orangea blommor.

Anonym sa...

Vi har följt serienummer kungahuset Winston. Kan ev missat första avsnittet. Intressant!
Vilken vacker blomma du hittat. Aldrig hört talas om.
/Marianne

joakim sa...

Tittar förbi din dag :) Dokumentärer är alltid intressant.

Vonkis sa...

Micke
Vi har haft väldigt blandat väder men som sagt mulet hela dagen idag.

Karoleen
Ja jag är mycket förtjust i den men så gillar jag ju blommor som går i gulorange också :-)

Annika
Bäste blomfärgen :-)

Marianne?
Serienummer?
Jag har haft en mörkcerise tidigare, ska försöka övervintra den här.

joakim
För det mesta i alla fall :-)

Razzy sa...

Tittar in på din dag, havregrynsgröt är standard frukost hos mig, så gott.

Versch sa...

Så vacker färg på lewisianen.
Otäckt, det som hänt i Beirut.

Anonym sa...

Ska inte stå serienummer utan serie. Vi har sett den serien.
/Marianne

Caroline sa...

Kikar in hos dig, gott med gröt och blåbärssylt!

Anni sa...

Windsor-serien står på min lista över sådant jag vill se. Gillade The Queen och vill gärna ha lite mer "kött på benen".

Vonkis sa...

Razzy
Visst är havregrynsgröt bra, gillar att den går att göra på så många olika sätt.

Versch
Det ska bli intressant att se vad som händer i Beirut nu.

Marianne
Aha :-)

Anni
Tycker att det var en del kött på benen i dokumentären. Nu är ju inte jag en sådan som lägger saker om kungahus på minnet men det där med att de bytt efternamn efter första världskriget var nytt för min del.