måndag, augusti 03, 2020

Den hundratrettiofjärde dagen: Blomplaner, blomseger och gladpiller

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag etthundratrettiofyra i isolering. Jag har fått hem blomjord! Imorgon, då jägarns ska det planteras om blommor, bland annat ska kopparbladet hamna i en ampel i köksfönstret.

Eftersom jag förstår att ni suttit som på nålar i väntan på att få veta hur det gått med min kamp att få blomman för dagen att börja växa på träspaljén kommer här ett bilbevis på min seger. Whoop whoop!

Förutom dagens glädjeämnen på blomfronten har jag även roat mig med att titta på några avsnitt av Last week tonight with John Oliver, ett av mina absoluta favoritprogram. John Oliver tar upp allvarliga och viktiga ämnen och fördjupningarna läggs ut på youtube men idag har jag sett hela avsnitt på HBO Nordic och har därför skrattat gott åt Olivers hämnd på UFC-bossen Dana White, spinoffen Cat week tonight, ett montage av klipp på vad Martha Stewart sysselsatt sig med i karantän (älskar kommentaren om kavlen som köptes i Paris) och mycket annat. Ska nog faktiskt ta och avsluta den här dagen med att titta på Some clips that have, to put it mildly, not aged well.

2 kommentarer:

Anni sa...

Träspaljén är nådd! Hurrraaa!

Vonkis sa...

Anni
Seger :-)