lördag, augusti 08, 2020

Melodikrysset vecka 32 2020

 Välkommen till KryssBloggen

God morgon löjlisar och olöjlisar. Det är den sista semesterlördagen för min del, på måndag börjar jobbet igen men jag ska ju fortsätta att jobba hemifrån så det blir ingen jättestor skillnad för min del. Här har det annars varit mulet men regnfritt de senaste dagarna. Idag är dock prognosen strålande sol hela dagen.

Det börjar bra musikmässigt idag. Marie Fredriksson och Per Gessle, det vill säga Roxette, sjöng Joyride.

Om Stina tackar ja till att följa med I en roddbåt till Kina, ja då ror man för glatta livet skulle jag gissa.

Sarah Brightman och Andrea Bocelli sjöng Con te partiro (Time to say goodbye)

Så nära och ändå så långt ifrån, det hade inte varit fel alls att få höra Elvis Presley sjunga Are you lonesome tonight, oavsett om det hade varit versionen han skrattar i eller inte.

Det är Max Martin som varit med och Producerat Ariana Grandes Bad idea.

Brudmarschen är komponerad av Felix Mendelssohn.

Saknad bortgången dansk sångare på tre bokstäver, det måste vara Kim Larsen.

Tycker nog det lät som det var Tea for two som Eldemannen spelade och då användes nog en tekanna.

Japp, som lasse gissade för ett tag sedan fick vi njuta av Rihanna som sjöng Close to you. Kul att det var den Eldemannen valde att spela.

Oj, det var inte igår jag hörde Sixteen tons.

Björn Skifs Melodifestivalvinnare Det blir alltid värre framåt natten från 1978. Det var när han skulle tävla med den i Eurovisionsfinalen Paris som Skifs sjöng fel. Anledningen var att han hade haft svårt att bestämma sig för om han skulle framföra bidraget på svenska eller engelska och när det väl var dags att sjunga blev det fel.

Dragspelaren Pepparn spelade Drömmen om  Elin. Nog får man extra sommarkänslor alltid.

Hörni, det var allt för idag det, nu är i alla fall mitt kryss både löst och inklickat. Tack alla som var med denna lördag, ta hand om er och smörj in er ordentligt innan ni går ut i solen. Vi sörs igen om en vecka.

snabbgenomgången
V 4 Fredriksson
V11 Per
V10 Ror
L 6 Andrea
L 2 Skratta
V 7 Max Martin
L 1 Felix
L 9 Kim
V 8 Tekanna
L 5 Rihanna
L 3 Ton
L 4 Framåt
V12 Om


76 kommentarer:

Christer sa...

God morgon! Här på Limhamn skiner solen från en klar, ljusblå himmel. Termometern visar + 21 C. Det är för varmt att sitta inne så jag kör strax till Sibbarp. Där har jag ingen tillgång till radio så jag får avstå idag också. Vi sörs nästa lördag om det inte även då är för hett. Lycka till med kryssandet och ha en fortsatt fin weekend!

lasse sa...

Är kvar i stugan än, sååå lugnt och skönt. Här kan man prata om skön isolering.
Just nu lyser solen, inte ett moln på himmelen. Hoppas det förblir så.

Lena sa...

Morrn från 20 grader växlande molnighet Tornedalen. Låg med husbilen i Haparanda hamn, där bar det fullt pådrag med skyttetrafik till Robinson ön Seskarfurö. Ska bli spännande att se programmen när man sett all personal dom jobbar där bl.a. 20 snickare. Mat och flotte kördes ut. ����

Vonkis sa...

Christer
Då hoppas jag att du får en bra dag i Sobbarp och att det är en mer kryssvänlig temperatur nästa lördag-

lasse
En sådan isolering hade jag inte haft något emot :-)

Kerstin Nilsson sa...

Gomorron alla, det blir en varm dag, vi hade 27 igår. Jag är inte med idag. Barn o barnbarn har samlats i övik, från norr o söder. De tycker vi ska träffas, med avstånd. Det känns överväldigande, några är det ett år sen jag såg dom sist.Vi drar snart iväg, jag önskar alla lycka till, jag löser senare, om jag orkar

Vonkis sa...

Lena
Ja just ja, hörde att Robinson ska spelas in i Sverige i år.Undrar hur det blir :-)

Jo sa...

Motrn, morrn från ett soligt Västervik! Detta skulle ha varit sista semesterdagen, men vi beslutade oss för att ta en vecka till. Tror att det var ett bra beslut eftersom vädret ser ut att bli fint! :)

Anne sa...

God morgon alla. :) Strålande sol här i Flen. Päronen hälsar i vanlig god ordning.

Vonkis sa...

Kerstin Nilsson
Åh, vad härligt att få träffa familjen igen ❤️

Anders sa...

god morgon !

Vonkis sa...

Jo
Det låter sannerligen som ett bra beslut :-)

Anne
Härligt, hälsa tillbaka :-)

Bettan sa...

Godmorgon
Hade problem att logga in på datan idag, men lagom till anders började så kom jag in här

Petra sa...

Godmorgon från ett soligt Stråvalla. Denna sista semestervecka har verkligen visat sig på den bästa sida vad gäller vädret. Vi åker hem imorgon men jag har ledigt två dagar till innan jag börjar.

Vonkis sa...

Anders
God morgon :-)

Anders sa...

V-4 Fredriksson
V-11 Per

Jo sa...

Fredriksson och Per. Men vad långsam den är! Det känns som om den var snabbare förr (vilket jag fattar att den såklart inte var)!

Vonkis sa...

Bettan
Det var för väl det :-)

Petra
Skönt att få en liten mjukstart med tre dagars arbete :-)

Vonkis sa...

Jo
Lite som jag kände med This is it förra lördagen, men det var i och för sig en cover så då kan de ju ha dragit ner på tempot.

Annis sa...

God morgon! Planen var att packa matsäck och lösa krysset från någon badplats, tji fick jag som råkade somna om på soffan och vaknade 09.55 lagom till MX. Badet får bli sen :-)

Bettan sa...

Ror

Jos sa...

Ror?

Anders sa...

V-10 Ror

Vonkis sa...

Annis
Oj. Men tur att ni vaknade innan krysset började i alla fall.

Jos
Ja.

Anonym sa...

Vad bra de spelar, både gitarristen och munspelaren

Petra sa...

Andrea

Anders sa...

juvliga toner

Vonkis sa...

Anonym
Det gjorde de säkert :-)

Anders
Sannerligen.

lasse sa...

Vilka röster !!!!

lasse sa...

skratta

Anders sa...

L-2 Skratta

Annis sa...

Lite skruvat att prioritera MX före stranden även en sån här fin dag... men first thing first! :-)

Anders sa...

V-7 Kan det vara den där Max Martin

Bettan sa...

Anders: Ja just det vA DET

Asse sa...

Max Martin

Unknown sa...

Hej hopp, sitter i mammas trädgård med mamma och äter god frukost, allt medhavt och löser Melodikrysset, mycket bra start på födelsedagen, ha en fin dag allihop från ett soligt och varmt Norrtäkje!😀👍

Anders sa...

L-1 Felix Mendelsson

Vonkis sa...

Annis
Äsch då, när man vaknar så nära kan man lika gärna stanna kvar och lösa innan strandbesöket :-)

Anders sa...

Rättar lite Mendelssohn

Bettan sa...

Halvtid:

V4/ Fredriksson
V7/ Max-Martin
V8/
V10/Ror
V11/Per
V12/

L1/ Felix
L2/ Skratta
L3/
L4/
L5/
L6/ Andrea
L9/

Vonkis sa...

Unknown
Åh, det låter som en riktigt härlig start på lördagen. Ha en fortsatt fin dag du/ni med.

Vonkis sa...

Anders
Det är inte så lätt att hålla koll på stavningen hela tiden.

lasse sa...

L 5 Kan det bli Rihanna ?

Bettan sa...

Kim larsen

Anders sa...

L-9 den danska Kim Larsen

Bettan sa...

SPARA

Bo sa...

Kim Larsen?

Bettan sa...

Lasse: Ja det kan det bli, du brukar ha rätt med dina gissningar

Vonkis sa...

lasse
Mycket möjligt.

Vonkis sa...

Bo
Jupp.

Jos sa...

Kim

Anne sa...

Tekanna

Jo sa...

Tekanna

Vonkis sa...

*spara*

Jos sa...

Tekanna

lasse sa...

Den här har man dansat till många gånger.

Bettan sa...

Grattis igen Lasse =))

Vonkis sa...

lasse
Du gjorde det igen :-)

Bettan sa...

Vonkis: Nästa vecka är det jobbhelg igen och då kan jag inte vara med

Petra sa...

Ton

Vonkis sa...

Bettan
Då ska jag komma ihåg att fråga om någon annan kan sammafatta.

Anne sa...

Framåt

Bettan sa...

Framåt

Jo sa...

Framåt

Anders sa...

L-4 Framåt natten

lasse sa...

Sången OM Elin

Bettan sa...

Dagens kryss:

V4/ Fredriksson
V7/ Max-Martin
V8/ Tekanna
V10/Ror
V11/Per
V12/Om

L1/ Felix
L2/ Skratta
L3/ Ton
L4/ Framåt
L5/ Rihanna
L6/ Andrea
L9/ Kim

Anders sa...

Tack för sällskapet idag , nya tag nästa lördag.

Bettan sa...

Tack för idag! Sörs om 2 veckor

lasse sa...

Fel av mig, Drömmen OM Elin !

Jo sa...

Tack för idag! :)

Petra sa...

Tack för idag. Nu skall jag njuta av solen och verkligen suga ut det sista av semestern.

Annis sa...

Fast... Drömmen om Elin :-)

lasse sa...

Sköt om Er allihop ! Så sörs vi om en vecka.

Lena sa...

Tack för i dag. Ha en fortsatt fin helg. Var rädda om er.

Vonkis sa...

Tack för idag allihop!
Ta hand om er så sörs vi igen nästa lördag.

Annis sa...

Tack för idag! Jag ska göra som Petra, njuta av sommarvädret och inte låtsas om att jobbet startar på måndag.