onsdag, april 14, 2021

Den trehundraåttioåttonde dagen: Ett foto i timmen onsdag 14 april 2021

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundraåttioåtta i isolering och den sammanfaller med Ett foto i timmen. Häng med.

Kl. 07. Så här i odlingstider tillhör det morgonrutinen att gå och tända växtlampan.

Kl. 08. Fixar med frukostmackorna.

Kl. 09. Det är soligt! då får de större plantorna komma ut en stund. Det gäller att passa på.

Kl. 10. Jag behövde börja tidigare idag, förbereder ett telefonmöte för en kartläggning.

Kl. 11. I samband med ett toabesök hänger jag upp hinken som R ska ha till sågspån, på ytterdörren. Den här veckan ska den inte glömmas bort.

Kl. 12. Fixar lite gurka med örtsalt att knapra på.

Kl. 13. Mejlar ett tips om världsbokveckan till kollegorna.

Kl. 14. Dags för möte med arbetslaget, jag uppdaterar min bakgrundsbild.

Kl. 15. Avviker en snabbis från mötet för att ta emot handlingen från R, och vi kom ihåg hinken (förstår att ni gått som på nålar angående den).

Kl. 16. Jippi...

Kl. 17. Funderade en kort stund på att gå ut en sväng men en vända på balkongen ändrade på de planerna.

Kl. 18. Tittar på lite Black-ish. Avslutar dagen med den bilden för nu kommer det inte hända så mycket mer i det här isolerade hushållet. Andra som är med och fotar sin dag hittar du här.

12 kommentarer:

Anni sa...

Du hade det nog varmare än jag kl 9, då var det fortfarande frost här!

Anonym sa...

Intressant att följa din dag

Varit på en promenad i sakta mak på ca 45 minuter. Skönt väder ute.

Behöver du inte en större hink med spån?
/Marianne

Micke sa...

Saknar nån form av gurka på klockan 8-bilden :)

Ja, hotellfrukost är inte fy skam..tur jag får en till i morgon då.

Anni sa...

Jag sitter som på nålar för att få veta varför R behöver en hink till spån!?!

Berra sa...

Ny vecka, nya insatser..
L1 Alban
L2 Bottens
L3 Björk
L4 Bo-Kasper
L5 Karlsson
L10 Yta
V4 Bolton
V6 Öga
V7 Kraftwerk
V8 Never
V9 Psy
V11 Svensson
V12 Real
V13 Ro
V14 On
Inskickat åh klart, jajjamen!!
Önskar solig helg

Eva sa...

Leverpastejmackor, så gott! Jag väljer nog hellre mjukt bröd, men kanske skulle prova med knäcke?!

Det gäller att ha sina små knep för att komma ihåg diverse ting (ja jag tänkte på hinken med sågspån).

Ooops en olycka med blomkruka... nä inget roligt alls att ta hand om.

Stadsbilden känns bekant, ja heller snarare spårvagnsspåren. ;)

Vonkis sa...

Anni
Oj, var frosten kvar så länge!
Jag ska göra ett väldigt småskaligt försök till kompost här hemma och R ska fixa sågspån åt mig från träslöjden :-)

Marianne
Det där med promenader skulle jag behöva komma igång med igen.
Jag ska börja i liten skala. Om det fungerar med komposten utan att det blir lukt ellr småflugor blir det mer spån :-)

Micke
Hade jag haft smörgåsgurka hemma hade de absolut hamnat på mackorna :-)

Berra
Åh, kraftwerk, det vore roligt om de var med. Gissningsvis med Das Model eller The Robots. Eller så kör Eldemannan en riktig melodikryssare och frågar efter inspirationen till Tyskarna från Lund med Tanzen mit musik.

Eva
Det är supergott med leverpastej på hårdbröd, min favorit är rågi. Efter många missar har jag lärt mig att hänga sådan jag ska ha med mig ut eller lämna till människor på dörren. Då går det inte att missa :-)

Berra sa...

Vonkis, du tappade mig på en gång, du är alldeles för intelligent för mig.. mina 2 terminer skoltyska översätter till ”Dansa med musik? Men tyska åh lund är en gåta.. du får gärna förklara om du orkar :-)

Vonkis sa...

Berra
Vet du vilka Varan-TV var/är? De gjorde musik ibland under namnet Tyskarna från Lund. En av låtarna var Tanzen mit musik som mycket riktigt blir Dansa med musik på svenska. En annan låt var Global Fußball Ok som de gjorde till VM i fotboll för herrar 2002. Ronnie Hellström var med i musikvideon.

Berra sa...

Ojdå vilken grej, tack för svaret, det förklarar en hel del, jag har aldrig sett Varan-tv, men måste youtuba, för Ronnie Hellström känner man till!

Vonkis sa...

Berra
Kul att vara till hjälp :-)

Karoleen sa...

Ser ut att ha en härlig dag!