söndag, april 18, 2021

Den trehundranittioandra dagen: Jordad

Välkommen till IsoleringsBloggen

Dag trehundranittiotvå i isolering. Tredje dagen i rad på odlingslotten. Medan Suzan målade ett andra lager i stugan fixade jag med den bedrövliga plåtkanten en tidigare ägare lappat och lagat med i fyra olika plåtar. Det tog sin lilla tid men nu är de borta.

Rabatten fick också lite tillsyn. Två rullar rabattkant och två säckar jord kom på plats men det blev för varmt i solen för att jag skulle kunna fortsätta.

Dagens största arbetsinsats har dock gått till att bygga och placera den här fina odlingslådan som Suzan har konstruerat. Hon har mätt och borrat och den blev helt perfekt. Jorden i landet är väldigt fin så vi tycker det vore slöseri att ha den längst ner i lådan. Därför blev det till att skyffla bort jord från platsen där lådan skulle stå innan den ställdes på plats. Men nu, nu står den rakt och jämt och vi kommer kunna odla så fina grönsaker och rotfrukter!

Dagens fjärilsbesök fick vi av en påfågelöga som jag hann ta hela tre bilder av.

Vad jag älskar det här, jag känner verkligen hur livet kommer åter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt!
/Marianne

Bloggblad sa...

Underbart! Vi tog ledigt idag och satt i solen och fikade hela eftermiddagen. Det kändes ovant. Inte en endaste liten promenad... men så välbehövligt och skönt.

Vonkis sa...

Marianne
❤️

Bloggblad
Sådana dagar behövs också mellan varven :-)

Anni sa...

"för varmt" - så det var du som lockade hit kylan igen! ;-)

Vonkis sa...

Anni
Såry :-)