torsdag, november 19, 2009

Gör om gör rätt...

Välkommen till VirkaBloggen

I somras fick jag plötsligt för mig att jag skulle virka en filt.

Jag

Virka

En filt

I alla fall så köpta jag garn och virknål och satte igång med virkandet.

Och jag virkade hårt ska ni veta. Så hårt att jag under några veckor inte hade någon känsel i övre delen av tummen och fick en liten grop där nålen vilade.

Nu virkar jag betydligt lösare och resultatet av det kan ni se här nedanför...

Den främre rutan virkade jag i somras, den bakre här om dagen. Det är bara att sprätta upp och göra om. 15 rutor närmare bestämt.

Undrar om den där filten någonsin kommer bli klar.


Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Madicken sa...

Hahaha - ja, ibland kan man överraska sig själv.
;)

Vonkis sa...

Madicken
Sannerligen. Men för det mesta brukar jag hinna stoppa mig i tid när jag får för mig såna här saker, som när jag får för mig att jag skulle gilla att göra en skidutflykt. Vet inte riktigt vad som hände den här gången.

Madicken sa...

Hahahaha...

Rickard E sa...

Tycker du är duktig, jag. Kram kram!

Vonkis sa...

Rickard E
mörsi båokåo

Anonym sa...

När jag var liten, var det en klok kvinna som sa att man skulle ändra på det som blev fel, med orden "man använder det längre tid än det tar att rätta till misstaget".
Det verkar ha gått ner i generna, eftersom det var din mormor som sa det.

Din "ömma" moder.