lördag, december 12, 2009

Dagens I-landsproblem

Välkommen till I-landsBloggen

Hur ska jag få något vettigt gjort idag?

Det är längdskidor, skidskytte, alpint, hockey och så ska jag på handbollsträning om en liten liten stund. Hinner kanske se första skyttet för ACO och Helen, kanske. Sedan blir det att kolla klipp på SVT när handbollsträningen är slut.

Jag som skulle fixa med grejer här hemma.

Och den där ljusspiralen jag skulle sätta upp igår, den får vänta. Borren stötte på oväntat motstånd...

Dagens FRA:are - självmordsbomba

Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

6 kommentarer:

Erik sa...

hej!Ja, idag är det fullt hus med idrott...
Min gamle far ringde och behövde hjälp häromdagen med NT:s sländan i torsdags. Jag har klurat och klurat utan att lyckas och sen kom jag på att kanske min favoritklurare Vonkis kan hjälpa mig:) Har du någon idé om det?
Bokstäverna var SUPTEKAKPNGUR och ledtråden var "ändras varje år"...Helt fel forum kanske men jag tar en chansning!!:)
Tack för en annars bra blogg

Vonkis sa...

Erik
Oj, vilket beröm! Tack så mycket. Fuskade lite och kollade på en sida med anagram på internet. Vad säger du om Kaktusgruppen? Den ändrar de ju i och för sig mer än en gång per år men jag skulle ändå gissa på att SUPTEKAKPNGUR blir Kaktusgruppen.

Micke sa...

Borren?
Var det betongvägg?

Vonkis sa...

Micke
Vet inte riktigt vad det var, det tog bara stopp när jag borrade det tredje och sista hålet, kan vara ett spikhuvud eller kanske ett rör av något slag...

Erik sa...

Hej!!
Ursäkta att jag inte svarat tidigare..
Du har så rätt, det blir kaktusgruppen. Du är en hejjare på detta. Tack för hjälpen och väl mött till nästa kryss!!

Vonkis sa...

Erik
kul att kunna vara till hjälp.