lördag, december 19, 2009

Melodikrysset vecka 51

Välkommen till KryssBloggen

Vet ni vad, jag har gjort en riktig blunder.

Bussen jag ska åka för att påbörja resan hem går strax efter klockan tio, så för min del blir det inget melodikryssande idag, får se om det blir när jag kommer fram senat ikväll eller kanske imorgon.

Men ni som brukar komma hit kan ju ändå hjälpa varandra i kommentarerna.

Som om det inte vore nog att jag missar krysset är det väl idag det är julspecialaren. Nå ja, skulle kunna tänka mig att något svar blir Carola, Betlehem eller kanske snö. Charlotte Perrelli kanske också förekommer, hon släppte ju en julskiva som hette rimfrostjul ifjol.

Ja, det var det lilla jag (förhoppningsvis)kan hjälpa till med den här veckan.

Men nästa vecka, då är jag här igen.

Lycka till med dagens kryss och ha en underbar vinterdag.

--------
Ni som hittat hit när ni letar lösningen till Melodikrysset, titta i kommentarerna eller så går ni hit där min lösning nu finns.
--------

Dagens FRA:are - vallmofält
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

110 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jaha då får man väl försöka fixa krysset utan dig! ;-)

Det går nog bra ska du se.

Hoppas du får en bra resa!!! Åker du bort/hem över julen? Inget bloggande då eller?

I så fall ha det riktigt skönt nu i helgen och även sen när julhelgen kommer!
Kram från
Lisbeth

Vonkis sa...

Londongirl
Åker hem till päronen för att fira jul och nyår i norrare delar av landet. Det kommer absolut bli bloggande därifrån också, på julafton kan det nog faktiskt bli en liten tomtedikt :-D

Kram på dig med, även om vi nog ses bland bloggarna innan januari.

Y sa...

Hej
Det blir sig inte likt, men vi får försöka ändå. Ha en riktigt God Jul.

Anonym sa...

Hej igen från ett soligt juniskär.. !!

Anonym sa...

Blir de inget kryss idag för dej ??

Anonym sa...

Ha en trevlig resa önskar jag från Juniskär..

kim nielsen sa...

God Jul och trevlig resa hem "till byn" :-)
/ Kim

Anonym sa...

Hej alla.. Tror Funkis blir glad å allas vägnar om vi fixar det här ändå tillsammans.. Från Juniskär..

Björn sa...

Godmorgon från ett iskallt Ringarum. Ha det bra i Norrland Vonkis...

Aggie sa...

Lilla gumman..:) Hoppas du får en fin resa och att allt går bra. Vi ska nog klara oss här...:)

Aggie sa...

Här på västkusten är det -14...brrrrrrr

Y sa...

Tack Aggie att du är här, du är oxå en pärla när det gäller melodikrysset!

Anonym sa...

13,8 i Juniskär... Men strålande solsken..

Aggie sa...

Bara att hålla med om att Jussi BJÖRLING gör denna så bra så bra..:)

Anonym sa...

Det är väl Jusse Björling..

Aggie sa...

Ohhhhh TACK så mycket Y....:) Det värmer....:)

Björn sa...

Ja det kan inte vara något annat en Björlig. Håller med!

kim sa...

jussi Björling?

Anonym sa...

God Jul alla kryssare !

Anonym sa...

Ja.. Dessa 0,2 grader kan glädja även en frysen människa... (skratt)..

kim sa...

Förlåt - är lite efter här med uppdatering av blogg - håller med, måste vara Björling

Björn sa...

BjörliNg... Fastnade med fingrarna i tangentbordet. Mor satte alltid på den på Julaftons morgonen så nu rullar en tår...

Aggie sa...

God Jul tillbaka....)

Björn sa...

vinterland på V7?

Anonym sa...

Mitt Vinterland

Anonym sa...

mitt vinterland..

Aggie sa...

Hej MITT VINTERLAND

Anonym sa...

Gläns

Anonym sa...

Gräns

Aggie sa...

GLÄNS

Björn sa...

GLÄNS över...

Björn sa...

Tack för MITT vinterland

Mattias sa...

Jag gissar på BING Crosby

Aggie sa...

Lodrätt 2 blir nog: BING....:)

Björn sa...

BING crossby

Anonym sa...

Bing

Anonym sa...

Rättelse av mej.. Tangenterna sprang i från mej.. Rätt Ord är ju naturligtvis Gläns.. Kan tillägga.. Bling på L2

Aggie sa...

Visst sjunger Bing Crosby underbart...:)

Anonym sa...

Har ni snö allihopa där ni bor?

Björn sa...

nils

Anonym sa...

v12?

Anonym sa...

En

kim sa...

EN rose så jeg skyde (på danska)
Vill gissa på EN

Aggie sa...

Nils Landgren och Det är EN ros utsprungen

Björn sa...

Bra Aggie, håller med

Björn sa...

STEN och stanley

Y sa...

Jap, massor av snö i Stockholm för ovanligheten, och kallt och underbart

Aggie sa...

Sten Nilsson

Anonym sa...

Sten fyller år i dag...

Eva sa...

Hej från norrland- -13 och gnisdtrande SNÖ!

Anonym sa...

Då blir det Julstämmning!

Anonym sa...

Själv så bor jag i Hamrånge 4 mil norr Gävle

Björn sa...

Igår var det -19 vid padoken när mina flickor var på ridskolan... Brr, tjockt med kläder på och kaffe och glögg!

Björn sa...

Nu Är Det Jul Igen

Aggie sa...

Nu är det jul igen

Anonym sa...

Tack gode gud för Glöggen.. kan lägga till att VI(flin) Ligger 3 och 4,a Efter andra skjutningen i Skidskytte..

Aggie sa...

Här i Skene mellan Borås och Varberg är det .12...brrrrrrr

Björn sa...

L15 Nu
V13 Är

Unknown sa...

Det blir ingen JUL utan Sjögren
han blir lodrätt 1 eller??

Björn sa...

Brukar åka förbi Skene när jag åker ner till tjejen i Varberg...

Aggie sa...

Christer Sjögren

Aggie sa...

Trevligt Björn....:) Titta gärna in nån gång....:)

Anonym sa...

Japp... Sjögren är de..

Björn sa...

Visst är det Christer! Tack Aggie!

Björn sa...

27 åker jag ner för att fira nyår...

Anonym sa...

Wham

Björn sa...

Wham...

Anonym sa...

Wham...

Aggie sa...

bra Björn...:)

Björn sa...

Det är ju George Mikael som sjunger mest men vad hette den andre i Wham? De hade en härlig video!

Björn sa...

GILL Johnsso

Aggie sa...

Andrew Ridgeley kanske, Björn....

Björn sa...

...n

kim sa...

Jill

Anonym sa...

Hon är bra& snygg !

Anonym sa...

Jill stavar hon sitt namn

Anonym sa...

Hon Stavar väll ändå med J.. Eller ??

Björn sa...

Jo det är Jill. Och det är ju Andrew...

Anonym sa...

Loa Falkman..

Anonym sa...

Loa Falkman

Aggie sa...

LOA

Björn sa...

Ja det måste det ju vara. LOA som sjunger Jul, jul strålande jul...

Björn sa...

Carl Johan "Loa" Falkman

Anonym sa...

vild gissning.. Änglarna..

Anonym sa...

änglarna

Anonym sa...

Änglarna

Björn sa...

änglar

Aggie sa...

Änglarna

Anonym sa...

Vild gissning på L11 är Anna..

Björn sa...

änglarn
a

Björn sa...

ANNA book?

Anonym sa...

God Jul till er alla Från Juniskär...

Roger sa...

Anna

Roger sa...

God Jul Allihopa & ha en härlig jul för det ska jag ha med familjen!

Aggie sa...

God Jul till er alla och tack för ett underbart samarbete....:) KRAAAAAAAAM

Roger sa...

Var ligger Juniskär?

Anonym sa...

God jul alla vänner

Roger sa...

13.6 minus är det här i Hamrånge nu !

Eva sa...

God Jul
Juniskär ligger söder om SUndsvall

Tack för hjälpen

Björn sa...

Jo det var Ett julkort ifrån dig med Anna Book.

GOD JUL
&
GOTT NYTT ÅR

Kram!!

Björn sa...

Rena värmeböljan i Ringarum med -10, hehe!

Roger sa...

Ja visste att jag har sett namnet Juniskär,åker förbi när jag ska till stugan som ligger norr Sundsvall !

Y sa...

God Jul till er alla. Och tack Aggie som ställföreträdande!

Björn sa...

Då får det bli en kaffe i Skene när jag glider förbi på 41:an den 27:e...

Aggie sa...

:)

Björn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Björn sa...

Vonkis! Min favorit bland juldikter är Tomten av Viktor Rydberg som slutar så här:

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
gott intill morgontimma.
Månen sänker sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.

Bloggblad sa...

Oj - vilken aktivitet det har varit här!!! Jag är grymt impad av över 100 svar...

Synd att du inte har radio i din telefon, det är nog det bästa med min.

Anonym sa...

Vonkis: "Nå ja, skulle kunna tänka mig att något svar blir Carola, Betlehem eller kanske snö. Charlotte Perrelli kanske också förekommer"

För en gångs skull - Alla fel!! ;-)
Trevlig jul!

/GS

Vonkis sa...

Ja här var det full aktivitet vill jag lova och alla rätt också. Nu håller jag tummarna att någon eller några av oss får namnet uppläst som vinnare nästa vecka!

Anonyme GS
fast Carola var ju med, även om hennes namn inte skulle in i krysset. Så jag var ju hyfsat nära att få in en gissning närjag inte ens hade lyssnat på krysset när jag skrev :-)