fredag, december 18, 2009

Stackars Josef

Välkommen till KyrkoBloggen

Fundersam på hur kyrkan i Nya Zeeland annonserar så här inför julen?

Titta här.

Det kan verkligen inte ha varit lätt att vara Josef i den situationen. Och så tycker jag det är härligt med en kyrka som vågar provocera sina egna medlemmar.

Måste säga att jag är förvånad att dagen.se inte snappat upp nyheten än så att deras läsare får rasa lite.

Läs mer
DN

Dagens FRA:are - Massförstörelsevapen
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

14 kommentarer:

Channal sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Channal sa...

Hejsan! Hmmmm... vet inte vad jag ska säga om den artikeln... det är bara sex sex sex sex hahahahaha... Tiger är ingen förebild för Josef! Josef fixade nog till det själv! Inte synd om honom! Mycket tuffare att föda! Till en annan sak... det är otroligt vackert ute med sol, blå himmel och vitt med snö. Jag ska ut o fotografera! Ha ett riktigt skönt jullov o njut av ledigheten! KRAM Anna

Vonkis sa...

Anna
Det är säkerligen inte lätt att föda barn.
Jag har ju lite skruvad humor så jag gillar verkligen den här affischen.
Var står det att Tiger är en förebild för Josef?

Vonkis sa...

Anna
Och nu såg jag att solen faktiskt kikar fram där ute. Får se om jag hinner gå ut något, ska packa och städa.

Vonkis sa...

Anna
Tredje gången gillt...
Njut av ledigheten du med så ses vi i januari igen.

Channal sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Channal sa...

Det var jag som sa att Tiger ÄR ingen bra förebild för Josef! Det är bra att vara avhållsam för Josef! Maria fixade till det ändå! Jadå, jag såg humorn i bilden =) En sak till, hur gör du när du länkar till andra sidor med bara ett ord att klicka på?! Är liksom ny på bloggeriet här! Packa o skit i o städa, ut o fotografera du också! KRAM igen!

Vonkis sa...

Anna
Blogger.com har ett länkverktyg så länkarna sitter ihop med ett eller flera ord. Du får flytta din blogg till blogger du också, då går det ju dessutom för mig att kommentera hos dig :-D

Det är så väldigt tråkigt att komma hem till en lägenhet som inte är "nystädad" så det måste tyvärr göras...

Vonkis sa...

Hm. är inte så snabb jag inte. Du HAR ju redan en blogg på blogger!

Channal sa...

var finns det länkverktyget då? blir frustrerad! Du får visa mig efter lovet =)

Vonkis sa...

Anna
Har visat hur html-koden ser ut i din facebooklogg.

Jag har "skriv som html" när jag gör inlägg i blogger och i verktygsraden som ligger med inlägget då är det först ett b (om jag vill ha fet stil) sedan ett i (om jag vill ha kursiverad stil) och sedan ser det nästan ut som en jordglob med glasögon, det är den knappen du använder. Skriv det ord du vill man ska klicka på för att komma till din länk, , blåmarkera, klicka på länkknappen och kopiera in webbadressen.

Vet inte om det där går att förstå...

olatidman sa...

trevlig helg:)

Cecilia N sa...

Lotten har en liten länkskola om du klickar på hennes namn här.

Vonkis sa...

Ola Tidman
Tack detsamma

Cecilia N
Tackar. Vidarebefordrar till Anna.