söndag, december 13, 2009

Lucia

Välkommen till LuciaBloggen

Då var lussandet över för den här gången. Ja, jag har inte lussat själv, har tittat på tv och sedan blev det en kort repris på radion i väntan på att Mannheimer och Tengby skulle börja på riktigt.

Innan Luciafirandet på SVT visades den här dokumentären. Ramlade över de nav en slump då jag inte kunde sova.

En inte helt fel start på dagen. Hockeydokumentär och Luciafirande, sämre kan man ha det.

Nu ska här fixas och donas och tittas på vinteridrott på TV:n.

Jag önskar att ni allihop får en underbar Luciadag!

Dagens FRA:are - störta regeringen

Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

7 kommentarer:

Micke sa...

Hockeyhjärtan är ju inte helt fel börja dagen med!

Härligt med 2 poäng igår också.

Nån Lucia har jag inte sett, tog sovmorgon :)

ANNA-LYS sa...

Jag gillar gamla seder och bruk som lättar upp; Midsommar och Lucia är sådana!

Vonkis sa...

Micke
Missade den när den gick i påskas så det var som en tidig julklapp att se den i morse.

Det var verkligen härligt, och välbehövligt, med en tvåpoängare igår.

Om mig sa...

Jag skulle igår kolla vilken tid luciafirandet skulle börja och såg då vilket program som var innan. LYCKA!!! Hade det inspelat förut, men det försvann...nu kunde jag spela in det igen!!!Bra morgon som sagt!!!

Vonkis sa...

Anna-Lys
Välkommen hit.
Ja, Lucia och Midsommar lättar verkligen upp, kan behövas mellan varven.

Susseribloggeri
Hm, var inte så förutseende att jag kollade innan när luciafirandet skulle vara :-)

Andelieb sa...

Här har det lussats ordentligt. Med lite äldre barn i stan igår. Då var det levande ljus och stämsång som gällde. I morse var jag "på landet" och hjälpte till med något yngre barns lussande. Sedan var det gröt och skinksmörgås till alla som ville ha (och julmust såklart!). Ganska mysigt måste jag säga. =)

I morgon har jag städpass på kyrka och gården där alla åt gröt...mindre stämningsfullt ;-)

Vonkis sa...

Andelieb
Lussade ju lite i torsdags också, glömde att skriva det tidigare.

Julmust skriver du. Då tar jag för givet att det var Apotekarnes ni drack, allt annat är en skandal av hädiska proportioner.