fredag, december 04, 2009

Luciadramatik

Välkommen till SkolBloggen

Det är inte alltid lätt att ordna med luciatåg, speciellt när det är fjärdeklassare man har att göra med.

-Jag har aldrig varit Lucia
-Jag är lång
-Jag har bara varit Rudolf förut
-Jag fick inte vara Lucia ifjol

Ja, ni förstår.

Till slut blev det i alla fall lotten som fick avgöra och när alla tärnor fick ha röda band och levande ljus i handen var det ok att bara ha en lucia.

Då var det bara möket med att få dem att gå rätt som var kvar...

Månn djö! (Japp, kan tydligen franska också...)

Nå ja, om en vecka är det över.


Dagens FRA:are - Mjältbrand

Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Känns som om jag har fått en efterträdare... det är såååååå många år sen jag nån enda gång inte skötte nåt luciatåg. Jag njuter som bara den.

Lycka till. Lottning är väl självklar numera bland mindre barn?

Bloggblad sa...

P.S. Jag fick aldrig vara lucia... men jag fick gärna vara tärna och sjunga...

I studentkorridoren blev jag vald till Lucia. Men då var det bara en tunnhårig kille och jag som ställde upp som kandidater. Han var tärna åt mig... :)

Kerbie sa...

Ha, ha. Kör dagens FRA:are. Jätteroligt grepp. Lucia. Det fick aldrig jag vara heller...

Kerbie sa...

Ha, ha. Jag har hittat något fantastiskt. Kollar på en ny serie på SVT Play som heter Gavin & Stacey. Det finns en kvinna med blont hår och jag är helt säker på att det är hon som är Elizabeth Bennets mamma i BBC version av Stolthet & Fördom :). Du måste kolla upp. (Ganska i början sitter de och diskuterar hemma och hon har svarta kläder på sig).

Vonkis sa...

Bloggblad
Har inte hunnit tröttna på det än, tycker det är kul att göra små uppträdanden med eleverna, men det kommer väl :-)

Lottning är bra att ta till såna här gånger. Innan jag fick ner det till att vara en Lucia tänkte de ha en "huvudlucia" och en hel hög "andralucior"...

Hade faktiskt en som sa att hon att hon kunde sjunga, du skulle ha hävdat att Lucia måste kunna det.

Kerbie
Tre icke-Lucior här alltså.
Mitt FRA-uppror fortsätter :-)
Ska ta och spana in den där serien på en gång.