onsdag, december 30, 2009

Lite mer i backspegeln

Välkommen till ÅrsBloggen

Hittade den här hos Gitsie och snor den helt enkelt hit.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, just nu, under årets sista skälvande dagar dagar är jag och hälsar på Marr och LilleRille, det har jag aldrig gjort förut. Och så har jag fyllt 31 år i år, det har jag heller aldrig gjort förut.

Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inte något, vad jag kommer ihåg.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Två kollegor fick barn och så är det en del vänner som är gravida men de tänker vänta till 2010 med att klämma fram sina cellklumpar.

Dog någon som stod dig nära?
Alla klarade sig det här året.

Vilka länder besökte du?
Ångermanland, Småland och Södermanland förärades besök av mig detta året.

Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
En trygg anställning kanske...

Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
25 juni.

Vad var din största framgång 2009?
Hmmm, det måste nog vara det där tandläkarbesöket, att jag gick.

Största misstaget?
Nä ä, kommer inte på något just nu.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Började det här året med att vara sjuk, sedan har förkylningar och magbös gjort små besök lite nu och då men det har inte varit några allvarliga grejer.

Bästa köpet?
BUFFYBOXEN!

Vad spenderade du mest pengar på?
Coca-cola...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Varje gång jag är med Mormor och/eller Isa är jag rktigt glad. Mycket annat har också gjort mig glad men komma på enstaka händelser nu...

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Det är många låtar jag kommer att förknipa med 2009, kan bara begränsa mig till tre stycken.
Moving on med Sarah Dawn Finer.
Stay the night med Alcazar, som för övrigt borde ha vunnit Melodifestivalen.
Poker face med Lady GaGa

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jämfört med 2008 har jag absolut varit gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag gjort mer roliga saker.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Önskar att jag ätit minder godis...

Hur tillbringar du julen?
Med familjen, julspel på förmiddagen, fiskdelen av julbordet till lunch, köttdelen av julbordet till middag, Karl-Bertil Jonssons julafton och Sagan om det två tornen.

Blev du kär i år?
Nej, inte i år heller.

Favoritprogram på TV?
True blood.

Bästa boken du läste i år?
Död tills mörkret faller av Charlaine Harris.

Största musikaliska upptäckten?
Det får nog bli Caroline af Ugglas det.
Eller kanske Bill Withers som jag återupptäckte.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Inte vad jag kommer ihåg. Men jag kommer å andra sidan inte ihåg vad jag önskade mig.

Något du önskade dig men inte fick?
Verkar som att jag aldrig kommer få det där diamanthalsbandet...

Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Då hade vi studiedag med jobbet. Firadefödelsedagen helgen efter. Blev påmind av Cecil igår att vi ju var på IKEA när jag fyllde år. Hur kunde jag glömma det?!?

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att vet hundra att jag har jobb hade ju inte varit helt fel. Har haft jobb hela året men inte alltid vetat så långt i förväg hur det ska bli.

Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Tänk tält.

Vad fick dig att må bra?
Mina kompisar, Gud, familjen och musik.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Kan inte välja bara en. Alan Rickman, John Cusack och Johnny Depp tackar jag inte nej till.

Vem saknade du?
Saknade, och saknar fortfarande, att inte bo nära min underbara systerdotter.

De bästa nya människorna du träffade?
Det måste bli Lilltrollet det.


Dagens FRA:are - Jerusalem
Sverigedemokraterna i Riksdagen - Nej tack
Free Dawit Isaak

3 kommentarer:

Cecil sa...

Du var ju på IKEA på din födelsedag med mig!!!!!! Hur kunde du glömma!!!!!!!!!

Kerbie sa...

Saknar dig!

Vonkis sa...

Cecil
Oooops, såry! Ska genast ändra i listan.

Kerbie
Saknar dig med.