måndag, december 20, 2021

Ett foto i timmen måndag 20 december 2021

Välkommen till FotoBloggen

Jahopp. Då var det dags att ta Ett foto i timmen igen då. Egentligen är det arbetsdag idag, men den här människan är hemma med ångest. Skål på dig.

Kl. 05. Vandrar runt i lägenheten, ser att den ena kökslampan lyser. Granen i fönstret 8bakom gardinen) går igång med timern.

Kl. 06. När det inte går att sova kan man nio gånger av tio lita på Youtube. Tittar på en reaktionsvideo på The wwitcher, säsong två avsnitt ett.

Kl. 07. El medicino uno.

Kl. 08. Försöker få tag på folk på företagshälsovården och vc.

Kl. 09. Den ömma modern har kokat gröt så jag får i mig lite frukost.

Kl. 10. Tittar på bilder på söta djur.

Kl. 11. Den ömma modern har stickat klart både vantar och sockar.

Kl. 12. Tittar på nya avsnitt av The Witcher, hoppas att bilden inte avslöjar för mycket.

Kl. 13. Dubbelkollar vilket matteprov jag här här hemma.

Kl, 14. Det vankas pannkakor senare.

Kl. 15. Nytt försök, den här gången via 1177.

Kl. 16. Mat igen. Den här blev det en sommarfavorit, skinka med kokt potatis och hemmagjord mimosasallad.

Kl. 17. Vilar i soffan, Den ömma modern stickar länga torgvantar till mig.

Kl. 18. Mycket The Witcher idag. Så klart blir det några intervjuer från promotionturnén inför säsong två.

Kl. 19. Beställer en ask choklad som någon ska få.

Kl. 20. Kvällsfikar pannkaka, hallonsorbet och lite vispad grädde.

Det blir sista bilden för den här gången, ska försöka sova. Andra som fotar sin dag hittar du här.

13 kommentarer:

Karoleen sa...

Ah, jag har precis sett om The Witcher S1 för att den nya säsongen kom nu, men har inte kollat några Reaktionsvideos, är det bra?

Anni sa...

Men vännen då, må dåligt nu? Hoppas att det lättar <3

Vonkis sa...

Karoleen
Jag gillar att lyssna på personer som är insatt i berättelsen och/eller filmning och berättande. Det är alltid något jag helt missat som de snappar upp.

Anni
Det är lite mycket med covid på jobbet och så nu...

Annika sa...

Hoppas du blev bättre och att du får en lugn natt som kommer
Var rädd om dig

Anonym sa...

Önskar att du får må så mycket bättre!
/Marianne

Eva sa...

Fina gardiner i ditt kök! Men att inte få må bra är ju inte bra förstås. Hoppas att det blir bättre!

Versch sa...

Åh så mysigt i ditt kök, gillar gardinerna.
Härligt att även få bli lite ompysslad av din ömma moder, särskilt när du inte mår bra.
Ta hand om dig! ❤️

Bloggblad sa...

Jag skrev kommentar i morse från mobilen - men den åt upp kommentaren... den var väl hungrig.

Inte alls bra att du inte mår bra. Jag vaknade ur en hemsk mardröm i morse, sa hej då till maken som åkte till ViN klockan sju - somnade om och drömde så förskräckligt att skräck och ångest hängde i hela förmiddagen. Gick över lite när jag dammsög och torkade golven och tog en nyttig promenad efter gympa med Sofia.

Det är inte ett dugg kul med så mycket oro som det jäkla viruset sprider i år igen. Här gäller det också att inte få vanlig förkylning om operationen kommer på snabbare än planerat.

Bloggblad sa...

Alltså - det var bara förberedande möte inför operationen, den blir förmodligen inte förrän i januari.

Anni sa...

Kikar in igen nu när dagen är över. Skönt att du har mamman på plats!
Hur går det med tredje sprutan för dig, har du fått den? Jag fick min i torsdags, det känns bra.

Karoleen sa...

Jag störde mig väldigt på att Ciri hade förändrats mycket sedan den förra säsongen och då menar jag inte att hon är äldre, utan att de slutat färga hennes ögonbrun ljusa... det gör ju att hon ser mer "normal" ut och det kanske är meningen, men det blir konstigt också, hon ska ju inte vara normal.... Men det är kanske bara jag som är petig ;-)

Annika sa...

Hej Vonkis!
Alltid intressant med EFIT!!
Men jag beklagar att du inte mår bra. Jag vet, c19 överallt. Helt galet. Försökte hitta hemmatester igår men det är TJI. Slut överallt.
Hoppas att du fått alla tre sprutor iaf. De ska hjälpa ändå.
Må bättre!!!

Vonkis sa...

Annika
Tack. När jag väl fick tag på kändes det lite bättre.

Marianne
❤️

Eva
Tackar, de har hängt med några år men jag gillar dem skarpt.

Versch
Visst är det skönt att bli omhändertagen när man inte mår bra. Föräldrar, det är bra skit det.

Bloggblad
Fy, sådana efterhängsna drömmar är riktigt jobbiga. Jag önskar jag kunde aktivera mig när jag mår så där, men istället blir det att jag bara stänger ner. Det är väldigt frustrerande.

Håller tummarna att operationen blir av så snart som möjligt.

Anni
Ja, det var verkligen tur att hon var nere.
Jag bokade den tredje dosen i tisdags så i början av januari är det dags för mig.

Karoleen
Jag intalar mig själv att Ciris förändring beror på obalansen på kontinenten. Sedan upplever jag att Geralt har en mjukare framtoning i ansiktet den här säsongen, kan inte riktigt sätta fingret på vad som förändrats men något är det.

Annika
Det kom väldigt nära på jobbet sista dagarna och då pallade jag helt enkelt inte mer. Nu är det bara att hoppas att det blir bättre till terminsstarten.
Jag fåt den tredje dosen i början av januari, tack och lov.