söndag, januari 02, 2022

Ett foto i timmen söndag 2 januari 2022

Välkommen till FotoBloggen

Gott nytt år och god fortsättning. Årets Ett foto i timmen låter inte vänta på sig så häng med.

Kl. 06. Dagen börjar som vanligt med första omgången medicin. Tar dem med ett smörgåsrån. 

Kl. 07. Tömmer diskstället.

Kl. 08. äter frukost och njuter av tulpanerna vi köpte till nyårsafton, samt av vintertavlan mormor gjort och som jag fick med mig hem från päronen.

Kl. 09. 2021 avslutades rätt rövigt med Betty Whites död, tack och lov finns Pantertanter (Golden girls) på Disney+.

Kl. 10. I väntan på att lillhyster ska vakna och päronen komma från hotellet tar jag mig en liten fika och tittar på Dumma mig 2.

Kl. 11. Tittar fortfarande på filmen och löser lite korsord samtidigt.

Kl. 12. Päronen har kommit så jag sätter igång en dokumentär om stridsvagnar till faderskapet och så smörjer jag in min ena hand som fått lite exem.

Kl. 13. Det var en sådan faslig oreda i skafferiet att det blev en liten städning.

Kl. 14. Fixar dagens varma måltid, ugnsbakad torskrygg med fänkål. Hoppas alla gillar den.

Kl. 15. Två av tre besökare gillade fisken skarpt, den tredje var lite mer tveksam men åt i alla fall upp själva fisken och potatisen.

Kl. 16. Den ömma modern har flätat mitt hår, som hon gjort varje dag under julledigheten. Vet du hur skönt det är när någon håller på med håret? Jätteskönt.

Kl. 17. Lillahyster har diskat.

Kl. 18. Vi ser på 9 till 5. Jag kommer ihåg att den här scenen, när huvudpersonerna röker på, skapade en hel del rabalder när filmen visades på tv när jag var yngre. Så oansvarigt av SVT att glorifiera droger på det viset. På tal om att folk inte var så känsliga "förr".

Kl. 19. Det är sista kvällen i Norrköping för mina besökare så då blir det räkmackor.

Kl. 20. Kör en till film från 80-talet, Två systrar för mycket.

Kl. 21. Avslutar kvällen med lite memes, andra som fotar sin dag hittar du här.

14 kommentarer:

Micke sa...

God morgon i "stugan" eller vad man säger :) Tittar in senare och ser om det blir nått annat än ett rån.

Vonkis sa...

Micke
Jag hoppas verkligen det blir mer än bara rån idag :-)

Versch sa...

Visserligen går tiden fort men måndag känns lite för tidigt, här nere i Småland kör vi en söndag först. ;)
Vilken fin tavla! Förstår att du är glad över att ha fått ta över den. ❤️

Versch sa...

Höll på att glömma det viktigaste:
Gott nytt år och god fortsättning!

Vonkis sa...

Versch
Ooops, ha ha ha
Nu är dagen ändrad 😂

Versch sa...

Hihi….

Pill i håret är det bästa som finns.

Anonym sa...

Tack för en fantastiskt god fisk, som jag kommer att fortsätta med. Räkmackorna var också helt OK.
Tack för alla dagar sm vi fått umgås. Längtar redan till nästa gång. . .
Din ömma moder

Micke sa...

Nu blev jag sugen på en räkmacka också. :)

Anni sa...

Fänkål är ju underbart gott till fisk (och annars).
Vad härligt att du haft familjen hos dig och så fin din fläta är! Låter mysigt allting, faktiskt.
Nu ska jag sova, får läsa det jag missat imorgon.

Vonkis sa...

Versch
Det är det sannerligen!

Min ömma moder
Tack själv!

Micke
Så gott 🙂

Anni
Mm, dagen var väldigt mysig.

Eva sa...

God fortsättning på det nya året! Tittar in för att se vad du hade för dig under söndagen. Tur att det blev lite mer än rån, som Micke skrev. Fisk är gott!

mossfolk sa...

Vad mysigt med familjen på besök! Och vilken fin fläta -lyxigt när mamma kommer och fixar håret.

Vonkis sa...

Eva
Det var sannerligen tur att det inte bara blev rån under dagen :-)
Jag älskar fisk i alla möjliga former.

mossfolk
Det var supermysigt och väldigt lyxigt :-)

Lillian "sognafaret" sa...

Nydelige tulipaner, lurer på om jeg skal kjøpe meg noen neste gang jeg er på butikken.