måndag, januari 03, 2022

Unboxing

Välkommen till ÖppningsBloggen

Att jag tar oerhört lång tid på mig att packa upp flyttkartonger, det är sedan gammalt. När päronen var nere i juli hade de som du vet med sig en hel del saker som jag skulle få från huset. Igår packade jag upp kartongen som stått i köket. Jag skyller på att det är roligare att göra sånt när man inte är själv.

Titta så snygga mjölkflaskor! Nu gäller det bara att jag hittar en plats som gör dem rättvisa. Den ömma modern har haft batteridrivna ljusslingor i dem, det skulle ju kunna vara något.

De här underbara glasen har jag suktat efter så länge att jag tappat räkningen, och nu är de mina!

Det här fina glaset var svårt att fota så stjärnorna syntes men med en kartongbit bakom som kuliss kom i alla fall en fram ordentligt. Du behöver inte oroa dig för att glaset ska känna sig ensamt, för det har fyra kompisar som det står med i skåpet.

Sist och minst (storleksmässigt i alla fall) packade jag upp det här söta setet med gräd- och sockerskål på ett litet fat.

4 kommentarer:

Versch sa...

Åh så mycket fint! De där färgglada glasen var riktigt läckra.

Anonym sa...

Mycket 50-tal!
Kul att du gillar dom.
Din ömma moder

Vonkis sa...

Versch
Visst är de!

Min ömma moder
Älskar 50-tal.

Anni sa...

Men det var ju på tiden att du packade upp dessa skönheter. Och på tiden att jag kikade in här hos dig.